Luksuzna strana oralne higijene: Šta je skinification fenomen?
U beauty industriji, u poslednje vreme primećuje se jedan fenomen: dešava se skinification oralne higijene, odnosno, nova klasa brendova za oralnu negu reklamira pastu za zube – neglamuroznu potrebu – kao negu kože, ali za vaša usta.
Brendovi za negu zuba sve više usvajaju reči iz skincare oblasti, kao što su „prebiotik“, „mikrobiom“ i „peptidi“, termine i sastojke koji se obično primenjuju na proizvode za negu kože. To je fenomen poznat kao skinification – ili primena trendova i žargona za negu kože na proizvode koji nisu za negu kože.
Zašto se dešava skinification oralne higijene?
Bili smo svedoci skinification procesa u reklamiranju šminke – preko pudera i korektora prožetih sastojcima koji “vole kožu”, kao što su hijaluronska kiselina i niacinamid – i nege kose, što je primer seruma za kosu i pilinga za kožu glave.
U suštini, skinification pristup je vođen uverenjem da celo vaše telo zaslužuje da se prema njemu postupa jednako marljivo kao i prema vašem licu. Pranje zuba i čišćenje koncem dva puta dnevno više nisu dovoljni – potrošači se podstiču da optimizuju svoje stomatološke rutine sa sastojcima koji zvuče ozbiljno, „čistijim“ alternativama fluoru i ulepšanom ambalažom.
Evo i primera: 19. marta, MOON Oral Beauty (koji se može pohvaliti Kendall Jenner kao „kokreatorkom“) objavio je ono što opisuje kao „štapić za oralnu lepotu“. S jedne strane, olovka sa dva kraja nudi izbeljivač za zube, formulisan sa uljem lavande i ekstraktom listova orlovih noktiju za „umirivanje“ i „čišćenje“ – a to su funkcije koje se obično povezuju sa proizvodima za negu kože. Na drugom kraju je hidratantni tretman za usne, ili kako MOON kaže, „posvetljivač za usne“.
Прикажи ову објаву у апликацији Instagram
Proizvod manje liči na nešto što biste videli u zubarskoj ordinaciji, a više na nešto što biste pronašli u Sephori. Isto važi i za Theodent, brend paste za zube koji ubraja Lizzo među svoje obožavatelje. Po ceni od 100 dolara za tubu, Theodent 300 (nešto poput Rolls Roicea među pastama za zube) se ponosi time što koristi Rennou umesto fluorida.
Prema Teodentu, Rennou – patentirano, organsko jedinjenje koje se dobija iz plodova kakaa – jeste sigurnije za gutanje od fluorida (uprkos tome, unos malih količina fluorida nije toksičan).
Прикажи ову објаву у апликацији Instagram
Theodent nije jedini stomatološki brend koji reklamira ono što ne sadrži: OJook, Dr. Brite i Apa Beauty ponosno ne sadrže fluor (Ojook takođe navodi da je njegova pasta za zube formulisana bez sulfata, konzervansa i sintetičkih aroma).
Sa svojim fokusom na „sigurne“ sastojke, čini se da ovi brendovi za stomatološku negu nove generacije ponovo koriste pomamu za clean beauty konceptom, ali za naša usta.
Прикажи ову објаву у апликацији Instagram
Novootkriveni fokus beauty industrije na mikrobiom kože – ekosistem zdravih bakterija koji pomaže u borbi protiv klica i infekcija, takođe ostavlja trag na oralnoj nezi. Gallinee, francuski brend, nudi pastu za zube formulisanu sa prebioticima za podršku kolonijama korisnih bakterija u ustima.
Čak se i upotreba dijamanata u nezi kože infiltrira u naše rutine pranja zuba. Icy Bear Dental Care prodaje pastu za izbeljivanje zuba koja sadrži „jedan karat fino mlevene dijamantske prašine“.
Прикажи ову објаву у апликацији Instagram
Skinification oralne nege možda će vas naterati da se zapitate: da li mi je zaista potreban neki od ovih otmenih proizvoda za pranje zuba? Poput rutine nege kože od 14 koraka, dijamantska pasta za zube verovatno nije neophodna. Ali, sigurno izgleda impresivno, piše High Snobiety.
Naslovna fotografija: WANNABE Media