Busy life: Tanja Vasojević, direktorka komunikacija kompanije Delta Holding

Upoznajte Tanju Vasojević, direktorku komunikacija kompanije Delta Holding i jednu od osnivačiva TrippinSrbija kolektiva, koja smatra da je kontinuirano sticanje znanja ono što čini razliku između uspešnih i neuspešnih. Tanja u svakom momentu teži da bude najbolja verzija sebe, svom poslu pristupa sa jasnim ciljem, a svoj poslovni život ne odvaja od privatnog jer kako kaže – nema je dve. U nastavku ćete saznati kako izgleda komunikacija u kompaniji koja zapošljava oko 4120 radnika, koliko je slušanje važno kada je u pitanju uspešna komunikacija, kao i koja to mesta u Srbiji ne smemo da propustimo da obiđemo. 

Q

Nalaziš se na mestu direktorke komunikacija kompanije Delta Holding. Šta te motiviše da iz dana u dan daješ sve od sebe?

A

Moja pozicija u Delta Holdingu glasi tako, ali je mnogo važnija činjenica da sam kroz to, uz podršku kompanije i njenih lidera, osnažila i učvrstila ono što je, zapravo, moj poziv. Kada se ima svrha, to se oseća celim svojim bićem. Osim toga, ima nešto i u odgovornosti, a posebno i u samomotivaciji. Taj osećaj mi je blizak, a manifestuje se snažnom željom da opravdam dato poverenje. Može da zvuči kao breme, međutim nije, pokretačka je energija. Ali, fer je reći – nisu i ne mogu svi dani da budu energetske bombe. Nekada dati sve od sebe znači samo biti prisutan, ali ono što je nepromenjivo u toj formuli uspeha jeste fokus na cilj – biti najbolja verzija sebe.

Q

Kompanija Delta Holding zapošljava oko 4120 radnika. Kako funkcioniše unutrašnja komunikacija u tako velikom kolektivu?

A

Moj tim iz Sektora za korporativne komunikacije i ja služimo se svim dostupnim alatima i veštinama – preduzimamo različite akcije kako bismo što bolje upoznali naše zaposlene, vodimo računa ne samo o načinu komunikacije već i o izboru kanala jer Delta je diversifikovan sistem. Treba vešto proniknuti u sve biznise u kojima mi poslujemo, prilagoditi poruke kao i dopreti do svih lokacija u Srbiji i regionu gde se nalaze naši zaposleni. Poseban fokus stavljamo na pravovremeno informisanje, vodimo računa da eksterna i interna komunikacija budu povezane i usklađene. Veliki zaokret napravljen je kada smo se potpuno posvetili dvosmernoj komunikaciji jer zaposleni danas žele da budu uključeni. I zato, strateški postavljena i sprovođena interna komunikacija preduslov je za uspešan dijalog kompanije i zaposlenih. Takva transparentna i vođena komunikacija daje poligon za produktivno i zdravo radno okruženje, od toga zavisi izgradnja poverenja i razumevanje kompanijske vizije ali i njenih ciljeva, ona pobuđuje motivaciju, a onda ne moram posebno da ističem da u takvoj sredini izvanredni rezultati ne mogu da izostanu. A to je ono po čemu je Delta poznata.

Q

Koje su po tvom mišljenju karakteristike uspešnog tima?

A

Dobar tim čine različitosti, ponekad i suprotnosti. I one, da bi imale svoju suštinsku ulogu, moraju da budu u službi širenja vidika i unapređenja timskih odlika. Snažno vrednujem posvećenost i istrajnost i smatram ih ključnim osobina onih timova kojima se divimo.

Q

Čemu te tvoj posao svakodnevno uči?

A

Da je kontinuirano sticanje znanja imperativ i ono što čini razliku između uspešnih i neuspešnih. Osim toga, i prihvatanju promena kao jedine civilizacijske izvesnosti.

Q

Koje su najizazovnije strane tvog posla, a koje su one zbog kojih voliš to što radiš?

A

U svakom slučaju volim to što radim. Ne zavaravam se i ne postavljam nerealna očekivanja da sve može da ide glatko. To znači da neću odustati kada naiđem na prepreke, to znači da me neće poljuljati neuspeh, to znači da u svakom trenutku umem da se vratim na razloge zašto ovo radim i koja je svrha. A zajednički imenitelj i odgovor na vaše pitanje – ljudi.

Q

Koje principe u komunikaciji primenjuješ u okviru svoje pozicije? Da li se na prvom mestu nalaze transparentnost i podsticanje dijaloga?

A

Koristim onaj skromno praktikovan – slušanje. Slušam svoj tim, mog lidera, druge koleginice i kolege iz kompanije, eksterne saradnike i partnere, kolege iz medija. Probajte, sve se menja kada naučite da zaista čujete druge ljude. I samo iz takve prakse mogu da proisteknu i pomenuta transparentnost, a slušanje je preduslov za dijalog.

Q

Možeš li nam preporučiti podkast, književno delo ili TED talk koji su promenili tvoj pogled na biznis i komunikacije?

A

Pred sam početak pandemije i tokom nje, pasionirano sam pratila podkast Agelast, Galeba Nikačevića i nisam prestala. Kada je u pitanju Ted Talk – 10 ways to have a better conversation, Celeste Headlee; a knjiga – Tihi ljudi, Suzan Kejn.

Q

Kako pronalaziš balans između svoje poslovne pozicije i ljubavi prema putovanjima koju neguješ kroz TrippinSrbija kolektiv?

A

Ne tražim ga, nije mi potreban. Moja poslovna pozicija, karijerni rast i sazrevanje, kao i društvena misija koju ostvarujem kroz TrippinSrbija deo su mene jedne. Nema me dve (smeh).

Obe sfere su deo moje ličnosti i mojih potreba – za sticanjem znanja, uspehom i ostvarenjem mnogih želja kroz tzv. formalni posao, a TrippinSrbija je tu da kroz hobi i društveni angažman ostavim(o) pozitivan trag u zajednici u kojoj živimo.

Q

Koja mesta u Srbiji ne smemo da propustimo da upoznamo?

A

Da ste me ovo pitali tokom 2016. kada smo beležili prve korake po Srbiji, čini mi se da bi mi odgovor bio lakši i nedvosmisleno kraći. Sada, posle više od 25k km i 400+ lokaliteta imam borbu sa  mislima, strahujući da se o neki lokalitet i predeo ne ogrešim zaboravljajući ga – ali, srećom po vas i vaše čitaoce imam sjajan Instagram profil da vam preporučim, zove se TrippinSrbija.

U ovim nabrajalicama neizostavno mesto nalazi Stara planina. Ova lepotica krije brojne turističke adute naše zemlje – od planinskih vrhova koje treba osvojiti, brojnih vodopada, živopisnih sela. Ako vas put odvede ka jugozapadu, ne propustite gorostasa Slapove Sopotnice čiji huk će vas naježiti. Zatim, treba da se provozate Dunavskom magistralom do Kladova jer sam sigurna da će vam srce zaigrati na mestu gde Dunav pokazuje svoj karakter, kao i da ćete uživati na nekoj od mnogobrojnih plaža. Vojvodina ima svoju magiju i zato obiđite vojvođanska sela jer ona jedva čekaju da pripovedaju najlepšu priču o multikulturalnosti, pa tako npr. zaputite se ka Bačkom Novom Selu. Posetite Isposnicu Svetog Save na planini Radočelo i na kratko ne poverujete svojim očima pred bajkovitom građevinom uzidanom u steni. Ako volite mistiku istočne Srbije, idite do Vratnjanskih kapija i uverite se da je priroda najbolji neimar. Popnite se na planinu Gučevo i neka kroz vas prostruji šapat predaka – Blago onome ko dovijeka živi, imao se rašta i roditi…

Q

Kako izgleda tvoj vikend nakon radne nedelje?

A

Ako nije subota koja je rezervisana za TrippinSrbija, onda je rutina takva da sa mužem obiđem porodicu sa jedne i druge strane, uživam sa prijateljima u različitim aktivnostima koje bez izuzetka imaju obavezan hedonistički aspekt, volim da umesim hleb jer mi je to supermoć, a pošteno je reći – nekad ga i prespavam. Bez krivice, dabome.

Q

Šta je tvoj životni, a šta poslovni moto i kako se oni prepliću?

A

Nemam moto, ne živim u rečenicama već u delima i ne razdvajam činjenje na životno i poslovno. Sve što radim prepliće se i prožima svaki segment moje ličnosti. Vrlo usmereno se bavim svojim životom i namerom da budem što kvalitetniji čovek. Na kraju dana merim svoje vreme stečenim znanjem, učinjenim delima i kvalitetom sna. Je li to moto?

Jovana Pantić
Fotografije: wannabemedia.rs