Busy life: Danijela Jovanović, marketing direktorka kompanije Huawei
Upoznajte Danijelu Jovanović, marketing direktorku kompanije Huawei – koja u svojoj oblasti ima višedecenijsko iskustvo. Sa njom smo razgovarali o tome šta je najviše motiviše u poslu, kako izgleda pozicija žena u svetu biznisa, koje trendove u marketingu primećuje i primenjuje i koje su to prednosti rada u kompaniji Huawei. U nastavku saznajte kako se marketing promenio u prethodnih 10 godina, kako Danijela uspeva da izbalansira uspešnu karijeru i slobodno vreme, kao i koji je njen poslovni moto.
Već više od 10 godina nalaziš se na poziciji marketing direktorke kompanije Huawei - koliko se tvoj posao promenio U TOKU decenije i šta te i dalje motiviše da napreduješ?
Kako je kompanija Huawei napredovala i rasla, tako sam i ja zajedno sa njom. Kada samo bacim pogled na 2011. godinu – sve je bilo drugačije… Vrlo je inspirativno raditi u kompaniji koja se konstantno razvija i koja se nalazi na liderskoj poziciji u svojoj delatnosti. Samim tim i ja imam motivaciju da napredujem, da se usavršavam i da pronalazim konstantnu inspiraciju u poslu koji volim da radim.
Proizvode kompanije Huawei često odlikuje elegantan dizajn naklonjen ženama. Da li možeš da nam kažeš nešto više o tome?
Trudimo se da naši proizvodi, pored konkurentnih tehničkih performansi, imaju i taj poseban elegantni dizajn koji daje unikatan pečat. Savremena tehnologija je postala sastavni deo našeg života i svakodnevnog aksesoara. S obzirom na to da svi mi volimo da pratimo modne trendove, da se trudimo da izgledamo atraktivno, uz Huawei proizvode možemo imati i tehnološke aksesoare koji, ne samo da su izuzetno korisni, već i upotpunjuju naš stil. Bilo da se radi o pametnom satu koji Huawei pravi sa elegantnim i glamuroznim narukvicama, ili o bežičnim slušalicama u obliku crvenog karmina, trudimo se da zadovoljimo svačije potrebe. Mislim da je Huawei dobro prepoznao želju dama da budu drugačije, a opet u trendu.
Nedavno je u sklopu lansiranja Huawei FreeBuds Lipstick slušalica organizovan event "Žene čiji glas odjekuje", sa fokusom na poziciju žena u svetu biznisa. Koliko je važno da podržavamo jedne druge i da li primećuješ promene u mogućnostima pruženim ženama od početka svoje karijere do danas?
Smatram da je od izuzetne važnosti da se žene međusobno podržavaju. U svom timu imam četiri mlade žene kojima se trudim da budem što bolji mentor. Kada bi se svaka žena koja je u mogućnosti i u skladu sa svojom pozicijom, potrudila da prenese svoje znanje i da svojim primerom pokaže kako je ženska podrška jako bitna, živele bismo u boljem društvu. Na samom događaju smo mnogo pričale o ovoj temi i složile smo se da je veoma bitno da se što više trudimo i ulažemo napore u to da budemo velika podrška jedne drugima. Nekada je i najmanji kompliment koji uputiš drugoj ženi ono što će joj vratiti osmeh na lice. To je nešto što će svakome od nas oduzeti nekoliko sekundi vremena, a drugoj ženi će značiti mnogo. Promene postoje, sigurno, ali mislim da smo još daleko od toga da će žena imati jednaku priliku kao muškarac u razvoju karijere.
Koji aspekti tvog posla su ti najdraži, a koji najizazovniji?
Izazovi su ujedno i čar ovog posla. Marketing je vrlo živa delatnost i uvek se susrećemo sa mnogim izazovima, ali u isto vreme to sve čini da ovaj posao bude i vrlo zanimljiv. Najdraže mi je naravno kreativno nadahnuće, brainstorming sa agencijom i timom. Volim kad nas ponese taj entuzijazam, uzbuđenje kada lansiramo novi proizvod. A najizazovniji, pa… samo ću reći da nema svako stomak ili živce za rad u multinacionalnoj kompaniji.
Imaš li do sada najdražu Huawei marketinšku kampanju, ili je to uvek ona kampanja kojoj si se najskorije posvetila?
Svaka kampanja je posebna za mene i svakoj pristupam kao da je jedina i najbitnija na kojoj radim. Najlepši osećaj je kada se kampanja završi i kada vidim da smo postigli sve ono što smo i zacrtali na početku. Gledati na kompletnu kampanju i rezultate koje smo postigli je definitivno moj najdraži deo. Ako bih morala da biram jednu, to bi bila Black&White party koju smo organizovali krajem 2018. godine za preko 10.000 Huawei fanova. Mislim da je to nekako bila najizazovnija kampanja – kako u pogledu težine organizacije, vremena (u samo tri nedelje), a opet nekako i kruna uspeha kompanije Huawei na ovim prostorima, pa i mog rada.
Kada je u pitanju brend kao što je Huawei, koji nudi širok asortiman proizvoda - kako ustanoviti jedan, prepoznatljiv ton komunikacije?
Huawei se trudi da se obraća svim svojim korisnicima na najbliži mogući način. Naša komunikacija je prepoznatljiva i u skladu sa proizvodom koji promovišemo.
Kada se celokupan portfolio jednog brenda bazira na istim vrednostima, a u našem slučaju to su kvalitet, inovativnost i usmerenost na potrebe korisnika, jedan prepoznatljiv ton komunikacije se nametne sam od sebe. Ljubiteljima brenda pomažemo da, koristeći najbolje od tehnologije, iskažu svoju kreativnost, da prate svoj napredak, da komuniciraju, i baš zbog toga smo uvek tu da damo praktične savete kako uređaji Huawei ekosistema mogu da im olakšaju svakodnevno funkcionisanje. Naša komunikacija je otvorena, o čemu svedoči i naš Huawei Community forum na kome svakodnevno osluškujemo zajednicu i njen feedback. Trudimo se da se obratimo našim korisnicima tako kako su i navikli od nas, da budemo jasni, konkretni i da im ponudimo baš ono što od nas i očekuju – kvalitet i eleganciju.
Koje trendove u marketingu primećuješ i koliko je važno nekad iskoračiti iz trenda i pokrenuti novi način na koji će kompanija komunicirati?
U marketingu je najbitnija inovativnost, tako da je iskakanje iz trenda i pravljenje svog određenog načina vrlo bitno i potrebno kako bi se održala liderska pozicija. Trudimo se da naše kampanje budu moderne, bliske savremenim trendovima, ali u isto vreme da odišu elegancijom i da imaju taj poseban, prepoznatljiv Huawei pečat. Svesni smo da je u poslednje dve godine online komunikacija znatno uznapredovala, tako da smo veoma angažovani i na tom polju. Nešto što će mnoge marketing stručnjake naterati da “iskoče” iz zone komfora i komunikacije koju poznaju – jeste čitava Metaverse platforma. Mislim da je ovo najveći izazov u poslednje dve decenije.
Da li bi nam preporučila knjigu, podkast ili TED talk koji su uticali na tvoj pogled na karijeru i svet biznisa?
Postoji ih veoma mnogo. Kako živim sa osobom za koju slobodno mogu da kažem da ima najveću biblioteku u Srbiji, svakodnevno dobijam preporuke. Mislim da je seminar i knjiga Ciljevi Brajana Trejsija bila prekretnica u mom pogledu na profesionalni razvoj. A najvažniju knjigu tek očekujem, napisao ju je moj suprug, i mislim da je u njoj sažeto sve ono što sam do sada pročitala.
Koliko je značajno da pronađemo vremena za sebe onda kada posvećeno radimo i kako izgleda tvoje neradno vreme?
Nakon 10 godina rada u Huawei kompaniji, mislim da je ovo u poslednjih nekoliko meseci postala moja glavna preokupacija. Čak je i literatura koju sam kupila upravo namenjena “izuzetnoj brigi o sebi”. Svakom menadžeru je dobro poznata istina da vreme koje odvojimo za sebe uvek se nekako pomera na kraj liste, ili se odloži za drugi dan. Nažalost, nove tehnologije i ubrzanje koje svi doživljavamo u poslednje vreme, kao i obaveze kojima nema kraja, nekako su nas udaljile od nas samih. I ja sam jedna od njih. Shvatila sam koliko je bitno naći vremena za sebe kako bismo sačuvali svoj mir, koncentraciju, kreativnost, tako da se poslednjih mesec dana ozbiljno disciplinujem.
Kako bi definisala svoj poslovni stil? Da li društvo još uvek ima predrasude kada su u pitanju uspeh i ženska lepota i da li to utiče na tvoj poslovni stil?
Ako pričamo o poslovnom stilu komunikacije, ona je jasna i direktna, otvorena i srdačna. Ako pričamo o neizbežnoj temi mode, moj poslovni stil je možda sportska elegancija, komfor. Volim obično neobične stvari. Poslednjih decenija mislim da su predrasude po pitanju uspeha i ženske lepote postali passé.
Koji je tvoj poslovni moto i da li se možda menjao u toku vremena?
Smatram da sam se svojim karakterom nekako srodila sa glavnom krilaticom Huawei brenda – Make it possible. Po prirodi sam osoba koja nikada ne odustaje i uvek za sve traži rešenja. Make it possible je moj moto.
Šta je za tebe uspeh?
U današnje vreme, uspeh je ostati zdrav, ostati svoj i sačuvati ono najvažnije, a to je porodica.
Fotografije: wannabemedia.rs