Debbie Harry, rok boginja i zvezda Gucci kampanje, na putu ka osamdesetoj poručuje – idemo dalje!

Od ranih dana druženja sa Andyjem Warholom, do Gucci kampanje u 79-oj, Debbie Harry je harizmatična, zanimljiva, tražena i – nekonvencionalna, kao i uvek.

Jedna od najuzbudljivijih žena i pevačica u rok svetu, hedlajner festivala, autorka bestselera i zvezda visoke mode u svojim poznim godinama, i dalje nosi u sebi ono što je uvek izdvajalo. Snimajući spot za Gucci reklamnu kampanju We Will Always Have London, koja promoviše kolekciju torbi nazvanu Blondie, Debbie je bila opuštena i prirodna – što se može videti na početku spota, gde sedi na zadnjem sedištu taksija, sa slatkim jorkširskim terijerom i torbom vrednom 6.980 funti, dok se u pozadini čuje pesma Heart of Glass.

Fotografije je radila Nan Goldin, njena dugogodišnja prijateljica i saradnica, a iskusna u poziranju i inspirisanju fotografa i umetnika, Debbie je rekla: „Potrebna je hemija da biste imali sjajnu fotografiju… kada imate to i dobro osvetljenje, možete se opustiti.“

I to je, otprilike, sve – ona je uvek bila opuštena, a ako je to ono što čini harizmu, ili buntovništvo, ili hrabrost i inovativnost – Debbie Harry to jednostavno ima.

London je jedan od njenih omiljenih gradova – Blondie su bili veliki u Velikoj Britaniji, pre nego što su zapalili SAD, započevši svoju prvu britansku turneju u bastionu panka Bournemouthu 1977. godine. Tada je imala 31 godinu i seća se druženja u Sexu – butiku Vivienne Westwood i  Malcolma Maclaren’sa, u kome nije ništa mogla da kupi. Iako je bila superzvezda u usponu, bilo je malo besplatnih stvari u vidu spoznorstva.

Komentarišući te momente, Debbie kaže da su neki smatrali njen izgled uvredljivim, ali da je bilo takvo vreme – svi su to radili u Njujorku i Londonu, pronalazili su „blaga iz prošlosti i pomalo ih kidali“. Ona i dalje voli da kopa po second hand radnjama i prodavnicama polovnih stvari, jer je to avantura u kojoj možete naći sjajne stvari po super ceni.

Muza dizajnerskog brenda, Debbie Harry, organski je izbor za predstavnicu nove Gucci Blondie torbe – iako ne nosi ime po njenom bendu, već po redizajniranoj kolekciji iz sedamdesetih. Gucci Blondie torba. inspirisana italijanskim stilom 90-ih, vratila se iz arhive u nijansama limeta zelene, braon i crvene boje, u oversized i slouchy stilu, od lakovane kože i mekog antilopa.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by GUCCI (@gucci)


Pročitajte i ovo: Jennifer Lopez slavi 55. rođendan: Pogled na impresivnih 35 godina karijere

Čuvena plavuša živi sama u Njujorku, sa svojim psima. Nikada se nije udavala, niti je imala decu, a sa svojim partnerom iz benda je ostala u saradničkom i prijateljskom odnosu. Na predstavljanju kolekcije u Milanu na ženskoj modnoj reviji za proleće/leto 2025. nosila je belu košulju, crnu uzanu suknju do kolena i masivne crvene cipele sa platformom, uz crnu verziju Blondie torbe.

Sa kosom više srebrnom nego plavom, začešljanom unazad, kao i trouglastim crnim naočarima, njeno isklesano lice je došlo do izražaja – struktura kostiju joj omogućava da sa 79 izgleda prosto fantastično.

Debbie ima sofisticirano razumevanje svog imidža – oduvek, a njen platinasti izgled proistekao je iz fascinacije Merilyn Monroe koju su snobovi omalovažavali, dok je ona prosto svetlucala na ekranu.

Kao i Monroe, Debbie Harry je usvojena – rođena je kao Angela Trimble na Floridi i sa tri meseca su je usvojili Catherine i Richard Harry, koji su vodili gift shop, i nazvali je Deborah Ann Harry. Odrasla u predgrađu srednje klase, postala je Njujorčanka, srcem i dušom. Kratko flertujući sa hipi stilom, razvila je interesovanje za modu, naučivši od svoje majke (usvojiteljice) da šije.

Imala je 20 godina, usred muzičke scene u centru Njujorka, sa Velvet Underground i Janis Joplin, kada je shvatila da želi da nastupa. Trebalo joj je još devet godina eksperimentisanja, pre nego što je sa svojim momkom, gitaristom Chrisom Steinom osnovala Blondie 1974. i 1979. otpevala hit broj jedan u Americi – Heart of Glass.


Miley Cyrus je 2019. objavila obradu ove pesme, govoreći o tome koliko njena generacija pevačica duguje Debbie. Dok današnji elitni muzičari zarađuju milijarde i upućeno upravljaju svojim imperijama, Debbie i Chris su ranih 80-tih bili lukavo prevareni, potpisujući niz loših poslova, koji su na kraju doveli dotle da im sva imovina bude zaplenjena zbog neplaćenog poreza.

Bend koji je prodao 50 milona ploča nije joj pružio lagodan život, pa je, nakon što se Blondie“raspao 1982. godine, Debbie morala da nastavi da radi, pokrećući solo muzičku i glumačku karijeru – i u tome nije posustala do danas.


Verovatno je zato i uspela da sa 79 godina ostane svoja – to što je slavna buntovnica i ikona svojevrsnog stila, nije narušilo njenu nonšalanciju. O Gucci Blondie torbi je rekla da je podseća na tašnu koju je kupila pre više od 50 godina u blizini Canal Streeta, koja je bila toliko jaka, da momci koji su pokušali da je opljačkaju, nisu mogli da pokidaju kaiševe na njoj.

I to je jedna od njenih pitomijih anegdota – nema mnogo toga što nije videla ili uradila. Tu torbu još uvek čuva, uz mnogo druge odeće, od koje je neku preradila i još je ponekad nosi, jer voli modu i uvek je imala mašte i smelosti. Rano je shvatila da je provokativan stil dobar za reklamu i često je tražila od svojih prijatelja da joj predlože šta da obuče.

Debbie voli da radi, da peva (a svi vole njene stare pesme), da putuje i nema nameru da se penzioniše. Završava album sa novim materijalom, ide u energične šetnje sa svojim psima i radi vežbe za stare dame, pitajući se kako je uspela da preživi usred divljačke rok kulture, koja je odnela tolike živote, pretpostavljajući da je imala sreće. Šta god se dešavalo – a desilo se toliko toga, o čemu je pisala u svom autobiografskom bestseleru Face it (2019) – njen moto je „idemo dalje“!

Pročitajte i ovo: Večna modna inspiracija: Top 7 filmova Nicole Kidman sa najboljim kostimima

Naslovna fotografija: instagram.com/cvrseofblondie

Brankica Milošević