Evolucija modne kuće Victoria Beckham: Kako je Posh Spice izgradila svoju imperiju

Kada je Posh Spice odlučila da napusti svoju muzičku karijeru i otisne se u dizajnerske vode, mnogi su je dočekali sa skepticizmom, ne znajući da ćemo se posle 16 godina baviti temom kao što je evolucija Victoria Beckham brenda.

Victoria Beckham je svoju istoimenu etiketu lansirala 2008. godine malom kolekcijom haljina, prikazanoj na Nedelji mode u Njujorku. Iako je ovaj karijerni potez izazvao dizanje obrva u modnoj industriji, kolekcija sačinjena od uskih haljina je dobila pozitivne recenzije zahvaljujući sleek siluetama i kvalitetnoj izradi.

U ranoj fazi, brend je bio fokusiran na haljine i komade koje su karakterisale clean linije i sofisticirana paleta boja. Minimalistička estetika, po kojoj je i sama Victoria prepoznatljiva, brzo je pridobila poznate ličnosti i insajdere u modnoj industriji.

instagram.com/victoriabeckham

Kako je izgledala evolucija Victoria Beckham brenda nakon inicijalnog uspeha?

Ovaj mladi biznis je do 2011. godine doživeo brzi rast, ostvarivši prodaju od 15 miliona funti, pa je iste godine modna kuća ušla u fazu ekspanzije. Victoria, Victoria Beckham (VVB) linija je predstavljena javnosti sa ciljem da široj publici ponudi svoju prepoznatljivu estetiku, ali po nešto nižim cenama. Kasnije će se pokazati da je vođenje dve etikete previše kompleksno, pa kompanija od sezone proleće/leto 2022. godine posluje pod jednim imenom, nudeći različite cenovne kategorije.

Kolekcije iz ovog perioda su vidno evoluirale. Iako je fokus još uvek bio na svakodnevnom luksuzu, novostečeno samopouzdanje Beckhamove rezultiralo je eksperimentisanjem sa opuštenijim siluetama, printovima i širom paletom boja.

Ipak, kompanija je u ovom periodu pored velikih prihoda imala i ogromne rashode koji su bili posledica ulaganja u širenje tržišta. Prekretnica se desila kada je otvorena prva radnja, koja je uticala na stvaranje snažnog fizičkog prisustva u retail svetu, što je brendu donelo dosta novih kupaca. Uprkos dobrim kritikama koje je dobijala za svoje kreacije, modna kuća se susretala sa značajnim finansijskim izazovima. Višemilionski gubici su prijavljeni 2018. i 2019. godine, a to je označavalo sedmu godinu kako kompanija nije profitabilna.

Pandemija je opet donela svoje izazove. Kao i ostali luksuzni brendovi, kompanija se susrela sa porastom cena u celom lancu snabdevanja i smanjenom kupovnom moći potrošača. Strategija koja je nastupila je podrazumevala veći fokus na onlajn prodaju. Tokom ovog perioda, Beckhamova se vratila sa kolekcijama koje najviše podsećaju na njene početke i koje su odisale nosivim luksuzom. Victoria Beckham Beauty je lansiran 2019. godine omogućavajući kompaniji novi izvor prihoda.

Kako kompanija stoji u 2024. godini?

Uspešno restruktuiranje kompanije kao i jaka prodaja u beauty industriji, doveli su do toga da brend 2022. godine preokrene svoje finansije i postane profitabilan prvi put od 2016. godine.

Sa modnog aspekta, kolekcije su evoluirale, prikazujući određenu dozu samopouzdanja i zrelosti u dizajnu, pa su tokom poslednjih sezona prikazani ukrojeni komadi u kombinaciji sa fluidnijim siluetama, a povećan je i fokus na održive materijale i prakse u poslovanju. Kolekcija za proleće/leto 2025. je odličan primer koji demonstrira da je njena kuća spremna da se takmiči sa drugim ready-to-wear brendovima na globalnom tržištu.

instagram.com/bonbon_chic

Na reviji održanoj na Pariskoj nedelji mode smo imali prilike da vidimo komade napravljene od toliko finih tkanina da su izgledali gotovo mokro. Pored toga dosta je korišćena i boning tehnika kojom se određuje struktura različitih komada. Iako je tehnički dosta unapređena, ova revija pomalo odstupa od prepoznatljive estetike brenda.

instagram.com/bonbon_chic

S obzirom na to da je luksuzna moda jedna od najkompetitivnijih industrija, kompanija će definitivno imati i prilike za razvoj, ali i različite izazove. Ono što će joj pomoći da se održi na površini jeste dobra reputacija koju je brend gradio, kao i rast beauty odeljenja na koje se kompanija može osloniti u teškim danima kada je odeća preveliki luksuz za kupce.

Priča o Victoria Beckham brendu je priča o rezilijentnosti i sposobnosti adaptacije, koja demonstrira upornost kojom se Victoria kretala u modnoj industriji, uspešno prevazilazeći prepreke.

Pročitajte i ovo: Dug put od muze do legende: Kako je Donatella Versace sačuvala modno carstvo svog brata

Naslovna fotografija: instagram.com/victoriabeckhambeauty

Dragana Miletić