Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Da li pravite neku od uobičajene 3 greške prilikom šetnje?

Kada idete u dnevnu šetnju, hodanje koje obavljate zbog zdravlja i kondicije, da li to radite kako treba? Verovatno bi vas zbunilo takvo pitanje, jer, to je samo hodanje, valjda svako može da hoda kako treba. Redovne šetnje su od neprocenjive koristi za fizičko i mentalno zdravlje i kako biste to uopšte mogli da radite pogrešno? Ali, ovo su najčešće greške pri hodanju, na koje ljudi obično ne obraćaju pažnju.

Nepravilno držanje

Ako celog dana sedite pogrbljeni pred monitorom, sa onim specifičnim isturanjem glave napred, važno je da obratite pažnju na položaj svojih leđa. Kičma bi trebalo da vam bude prava, kada stojite i hodate. Ako ne obratite pažnju, verovatno ćete, kada ustanete i dalje ostati u tom istom položaju, sa glavom malo isturenom i pognutom napred. Zato se, pre nego što počnete da hodate, protegnite, provedite nekoliko sekundi okrećući glavu u svim pravcima (vežbe za vrat), ispravite se, povucite ramena unazad i ispravite leđa. Malo istezanja pre šetnje (kao i za vreme šetnje) popraviće vam držanje i rasteretiti kičmu. Takođe je važno kako gazite, nemojte vući stopala, već i podižite i spuštajte najpre na petu. Takođe se uverite da koristite svih pet prstiju na stopalima za oslonac – prstima ne samo da održavamo ravnotežu, već nam služe i da se odgurnemo (kao u niskom startu) i za efikasno hodanje koje ne zamara, potrebno je da ih koristimo u tu svrhu. Mnogi imaju tendenciju da se više oslanjaju na spoljašnju ili unutrašnju stranu stopala i potrebno je da se usredsredite na koračanje – da svesno hodate – da biste uvežbali pravilno korišćenje svih pet prstiju na stopalima.

Ne vodite računa o disanju

Dok hodate, treba da dišete na nos, jer nos ima sistem filtracije, koji usta nemaju. Prilagodite brzinu hodanja svom disanju, odnosno, uskladite disanje sa hodanjem. Kada se dobro držite i leđa su vam prava, možete bolje iskoristiti kapacitet svojih pluća, ali ne treba da se zadišete i umorite toliko da morate disati na usta. Nefiltrirani vazduh kroz usta ide pravo u pluća, što uvodi u vaše bronhije patogene i alergene, koji ne prolaze kad dišete na nos. Takođe, disanje na nos oslobađa azotni oksid, molekul koji igra suštinsku ulogu u poboljšanju cirkulacije i dotoka kiseonika u ćelije, povezan je sa zdravljem pluća i imunitetom i pomaže da se kiseonik distribuira po celom telu i do mozga. Važan je način na koji dišete dok hodate, pa zato obratite pažnju na udisaj i izdisaj tokom šetnje.

Nošenje slušalica

Ljudi to stalno rade i to deluje tako savremeno i angažovano – dok trče ili hodaju, slušaju neki podkast, ili muziku, izdvajajući se od okolnog sveta. Potreba za isključivanjem je razumljiva, u vrevi gradskog života. Ali, ako šetate pored reke, kroz park ili šumu, ako ste u prirodi gde gradska buka ne dopire, nemojte isključivati svoje čulo sluha, jer zvuci prirode deluju meditativno na vaš um. Šum vetra, ptice, zvuk tekuće vode, krkanje lišća pod vašim koracima – svi ti zvuci vas povezuju sa prirodom, izoštravaju vam svest i pojačavaju intenzitet sadašnjeg trenutka.

Dakle, pravilno hodanje i šetanje uključuju dobro držanje, istezanje i ispravljanje kičme i vrata, pravilno disanje i korišćenje svih čula za intenzivan doživljaj prisustva. Hodanje je meditacija u pokretu i kada mu tako pristupate, povećavate dobrobit koju vam kretanje pruža.

Naslovna fotografija: pexels.com

Brankica Milošević

Sign Up to Our Newsletter

Be the first to know the latest updates

Whoops, you're not connected to Mailchimp. You need to enter a valid Mailchimp API key.