Intervju: Milica Savinšek, advertising, PR&CSR i SoMe lider za Adriatik regiju kompanije Avon

Kako bi svaka kampanja u kompaniji Avon bila uspešna, potrebno je da iza nje stoji tim koji pleni analitičnošću i kreativnošću. Milica Savinšek, advertising, PR&CSR i SoMe lider za Adriatik regiju kompanije Avon, kaže da je posao dinamičan i da svakog dana uči nešto novo – što je prednost rada u kompaniji koja postoji 136 godina. Sa njom smo porazgovarali o izazovima sa kojima se susreće, svakodnevnom osnaživanju žena, ali i važnosti programa kompanije koji se odnosi na borbu protiv raka dojke.

Q

Nalaziš se na poziciji regionalnog lead-a za PR, CSR i advertajzing u kompaniji Avon. Šta tvoja pozicija sve podrazumeva, za one koji nisu upoznati?

A

To je vrlo dinamičan posao, uz koji svakog dana naučim nešto novo. Zbog same pozicije, ali i prirode branše u kojoj radimo, svakodnevno sam u komunikaciji sa velikim brojem ljudi. Od osmišljavanja kampanja za nove proizvode do njihove realizacije i praćenja rezultata, ova pozicija zahteva analitičnost i kreativnost. Svakako, na kraju dana, najbitnije je da svi zajedno doprinesemo tome da predstavimo sve benefite proizvoda kompanije Avon pravoj ciljnoj grupi i osiguramo da će vest o određenom novitetu stići do zainteresovanih potrošača. Posebno sam ponosna na naše kampanje usmerene na zdravlje žena i što smo zahvaljujući njima pokrenuli veliki broj žena na redovan samopregled dojki. Istovremeno, insistiramo i na pokretanju drugih važnih za žene tema u društvu, a to je pre svega o nasilju nad ženama.

Q

Šta bi navela kao najveće izazove svoje pozicije, a šta kao najveće prednosti - zbog kojih voliš ono čime se baviš?

A

Dobar je osećaj biti deo jedne velike globalne priče, koja traje više od 136 godina, a pritom u kompaniji koja od samog početka radi na tome da osnaži žene. Zaista mi je važno što korporacija u kojoj radim stoji iza tako snažne ideje. Odlično smo umreženi sa kolegama iz inostranstva i vrlo je zanimljivo razmeniti utiske o aktuelnim trendovima na svakom od tržišta na kojima smo prisutni. Iako možda na prvi pogled deluje da u beauty svetu nema mnogo prostora za stres, često se suočavamo sa kratkim rokovima koje nije uvek lako ispoštovati. Često je izazov lokalizovati kampanju i prilagoditi poruku svakom tržištu Adriatik regije. Postoji dosta sličnosti, ali i neočekivanih razlika koje mi pomažu da razumem specifičnost tržišta za koja sam zadužena i prilagodim komunikacionu kampanju tome.

Milica Savinšek
Q

Avon je jedna od društveno-odgovornih kompanija koja aktivno osnažuje žene kroz programe borbe protiv raka dojke i nasilja nad ženama. Koja je tvoja uloga u ovim programima i koju poruku Avon želi da prenese ženama?

A

Kompanija Avon od svog osnivanja ima jasnu misiju – osnaživanje žena. Sa ciljem da poboljšamo kvalitet života žena i doprinesemo njihovom jačanju, svoju društveno-odgovornu strategiju baziramo na pitanjima koja su od vitalnog značaja za njihovo zdravlje, ravnopravnost, bezbednost i finansijsku sigurnost. Postavljene ciljeve već dugi niz godina realizujemo u okviru Akcije za borbu protiv raka dojke i projekta Reci NE nasilju nad ženama. U okviru njih uručili smo vredne donacije za nabavku medicinske opreme, ali i doprineli podizanju svesti o ovim temama u javnosti i podržali organizacije koje svakodnevnim radom doprinose konkretnom rešavanju problema. Planiram, kreriam i zajedno sa saradnicima realizujem CSR kampanje u kojima i najviše uživam.

Q

Avon osnažuje i žene koje rade u njihovoj kompaniji, kojih je čak 70% od ukupnog broja zaposlenih. Koliko je, prema tvom mišljenju, važno da se ženama pruže jednake prilike u karijeri?

A

Pored toga što smo potpisnici UN Women povelje Principi osnaživanja žena, kompanija u okviru svog etičkog kodeksa ima strategiju poštovanja ravnopravnosti, različitosti i inkluzije. U našoj kompaniji žene se nalaze na 80% rukovodećih pozicija, zbog čega nam je uručena i prva nagrada “Cvet uspeha” u kategoriji rodno najsenzitivnija kompanija, nagrada za doprinos unapređenju radnih prava žena i muškaraca i usklađivanju privatnog i profesionalnog života, kao i nagrada za doprinos akciji pomoći stanovništvu Ukrajine i razvoju filantropije u Srbij. Cilj nam je da razliku u visini zarada kolega i koleginica, koja je trenutno niža od 1%, do kraja 2023. godine apsolutno eliminišemo.

Milica Savinšek
Q

Koji novitet ste lansirali u prvoj polovini godine?

A

Prvi mat ruž za usne sa hijaluronskim jezgrom koji hidrira usne uz mat boju u 15 nijansi. Ovaj Hydramatic ruž je već must-have u svakoj ženskoj tašni.

Q

Kompanija Avon je i dobitnik mnogih nagrada za svoje proizvode i patente. Koji patent bi posebno izdvojila i na koji način Avon pristupa kreiranju novih proizvoda - s obzirom na to da ima izuzetno široku i raznovrsnu ponudu?

A

Avon je snažan, smeo i inkluzivan brend koji se bavi lepotom na drugačiji način. Imamo preko 750 patenata, više od 300 nagrada za proizvode u prethodnih nekoliko godina, ali i dalje nastavljamo da stvaramo inovacije i razvijamo se. Posvećeni smo daljem ulaganju u istraživanje, razvoj proizvoda i ljudi. I u budućnosti ćemo se truditi da pokrećemo promene i glasno govorimo o temama i problemima koji se tiču žena u Srbiji, regionu i širom sveta. Posebno bih izdvojila patentirani ProtinolTM. Revolucionalni ProtinolTM, rezultat dugoročnih naučnih istraživanja, osvojio je i srebrnu Edison nagradu u kategoriji Napredna nega kože, na prestižnom internacionalnom takmičenju na kom se ističu inovativna otkrića u različitim industrijama i kategorijama širom sveta.

Q

Da li si koristila Avon kozmetiku pre svoje karijere u ovoj kompaniji i koji Avon proizvodi se sada nalaze u tvom neseseru?

A

Proizvode kompanije Avon koristim od fakulteta, uvek je to bila nečija sestra ili mama koja bi donosila katalog. Danas, u skladu sa digitalizacijom, svi Avon proizvodi mogu se poručiti online i stižu direktno na adresu. Sa sobom uvek nosim Avon True ulje za usne, Planet Spa kremu za ruke i Hydramatic ruž Viola Grey nijansu.

Q

Koji beauty savet bi podelila sa našim čitateljkama?

A

Preporuka je ključna! Uvek se konsultujem pre kupovine novog beauty proizvoda i iz iskustva znam da najskuplji proizvodi nisu uvek najkvalitetniji.

Milica Savinšek
Q

Koji je tvoj poslovni savet za one koji su tek na početku svoje karijere?

A

Hrabro i smelo! Obrazovanje i konstantno usavršavanje uz osluškivanje intuicije je ono što bih svakome preporučila.

Naslovna fotografija: WANNABE Media

Pitanja: Jovana Pantić