Volite nakit? Predstavljamo 7 najstarijih juvelirskih kuća na svetu
Iza svakog sjajnog komada nakita krije se bogata priča, a iza svake priče vekovi umeća, tradicije i vrhunskog zanatstva. Izrada nakita postoji gotovo koliko i čovečanstvo, ali samo nekolicina brendova uspela je da opstane vekovima i preživi političke prevrate, modne revolucije i da ostane sinonim za luksuz i eleganciju. Ovo su najstariji brendovi nakita koji i danas pišu istoriju.
Najstariji brendovi nakita: 7 odabranih koji su sinonim za čist luksuz
Ukoliko ste zaljubljenici u dijamante, rubine, safire ili zlato, upoznavanje sa pionirima sveta nakita je nezaobilazno. Ovo nisu samo brendovi – ovo su institucije koje su oblikovale ukuse kraljevskih porodica, slavnih ličnosti i najzahtevnijih kolekcionara širom sveta.
U nastavku vas vodimo kroz vremensku liniju sedam najstarijih i najuticajnijih juvelirskih kuća koje i danas postavljaju standarde u industriji luksuznog nakita.
BVLGARI
Pre nego što se pozicionirao na vrhu italijanske elegancije, Bvlgari je imao prilično skroman početak, ukorenjen u izradi predmeta od srebra. Grčki srebrnar Sotirio Bulgari osnovao je brend koji nosi njegovo ime u Rimu oko 1884. godine i brzo je privukao pažnju javnosti. Međutim, tek kada su mu se sinovi Đorđo i Konstantino pridružili u poslu, brend je zaista procvetao. Pod njihovim vođstvom, Bvlgari je postepeno izgradio autoritet u svetu visokog nakita.
Dizajnerska evolucija ove luksuzne kuće može se pratiti po dekadama: od art deko dizajna 1920-ih, preko zavodljive forme kolekcije Serpenti 1940-ih, do kreacija punih boja 1950-ih, Bvlgari je postavio temelje za mnoge današnje kultne kolekcije. Kako je brend postajao sve omiljeniji među filmskim zvezdama i bogatim društvom, prodavnica u ulici Via Condotti postala je popularno mesto okupljanja elite. Tokom 1970-ih, Bvlgari je proširio svoj uticaj i na tržišta Evrope i Sjedinjenih Američkih Država.
View this post on Instagram
Cartier
Ime Cartier neizostavno je kada se govori o vrhunskom nakitu. Brend je osnovao Louis-François Cartier 1847. godine, kada je preuzeo radionicu svog majstora Adolphe Picarda. Uprkos tome što je nastao u vreme nestabilnosti i političkih previranja tokom Francuske revolucije, brend je brzo izgradio reputaciju proizvođača finog nakita i satova.
Prva Cartier prodavnica otvorena je 1859. godine, a poslovanje se znatno proširilo pod vođstvom Alfreda Cartiera, sina osnivača. Kralj Edvard VII dodelio je brendu epitet “Juvelir kraljeva, kralj juvelira”, dok je Alfred aktivno predstavljao Cartier evropskim kraljevskim dvorovima. Maison je bio službeni dobavljač nakita za 19 kraljevskih kuća i danas je poznat po potpisanim ručnim satovima, vrhunski izrađenom nakitu i kultnim narukvicama Cartier LOVE.
View this post on Instagram
CHAUMET
Malo ko ume da se pohvali klijentelom kao što to može Chaumet. Osnivač Marie-Étienne Nitot, pre nego što je krenuo sopstvenim putem 1780. godine, radio je kod Ange-Josepha Auberta, čiji su klijenti uključivali i samu Mariju Antoanetu. Ipak, brzo se osamostalio i stekao elitnu klijentelu. Njegov izuzetan rad na Napoleonovom maču za krunisanje doneo mu je titulu zvaničnog juvelira carskog dvora i ličnog juvelira carice Žozefine.
Među ostalim dostignućima Chaumet-a nalazi se i činjenica da je bio prva firma koja je otvorila poslovnicu na trgu Place Vendôme, kada je Nitotov sin François-Regnault nasledio oca 1812. godine. Kuća je od tada nastavila da raste, a ime Chaumet je dobila kada je direktor Joseph Chaumet preuzeo vođstvo 1885. godine. Njegova kreativnost dovela je do toga da perjanice i tijare, statusni simboli tog doba, postanu specijalnost ovog brenda.
View this post on Instagram
Chopard
Chopard je osnovao Louis-Ulysse Chopard 1860. godine u Sonvillieru, Švajcarska. Brend je najpre bio poznat po izradi ženskih satova i džepnih satova, da bi kasnije izrastao u vrhunskog proizvođača visokokvalitetnih švajcarskih satova i nakita.
Među njegovim klijentima nalazio se i car Nikolaj II od Rusije. Danas Chopard nudi širok spektar proizvoda, od luksuznih satova do veličanstvenih komada nakita, i neprestano potvrđuje svoju poziciju jednog od vodećih svetskih juvelira.
View this post on Instagram
Garrard
Garrard je osnovao engleski srebrnar George Wickles 1735. godine u Londonu. Prva centrala ovog prestižnog brenda nalazila se u ulici Albemarle Street u četvrti Mayfair. Garrard je bio prvi i najstariji zvanični juvelir britanske kraljevske porodice, kreirajući dragoceni nakit za kraljeve i kraljice Velike Britanije sve do 2007. godine.
Brend je poznat po tome što je radio s mnogim slavnim draguljima, uključujući Cullinan dijamante, a takođe je tvorac kruna za Imperial Crown of India i krunu kraljice Elizabete iz 1937. godine.
View this post on Instagram
Piaget
Georges-Édouard Piaget započeo je svoju ostavštinu sa samo devetnaest godina, osnovavši radionicu 1874. godine na porodičnoj farmi. Posvetio se izradi komponenti i visoko preciznih mehanizama. Njegov moto bio je: “Uvek uradi više nego što je potrebno”, što je odražavalo njegovu ambiciju i sklonost ka pomeranju granica.
Reputacija brenda Piaget brzo je prerasla selo La Côte-aux-Fées, a brend je postao dobavljač komponenti za najprestižnije švajcarske proizvođače satova. Danas je Maison poznat po stručnosti u radu sa zlatom i izradom nakita, kao i po hrabrim kreacijama koje spajaju nakit i časovnike.
View this post on Instagram
Tiffany & Co.
Verovatno prepoznajete ovaj brend po savršeno obrađenim dijamantima, srebrnini i poznatim ambasadorima, ali iza savremenog izgleda krije se bogata istorija vrhunskog zanatstva. Tiffany & Co. je američka luksuzna juvelirska i specijalizovana prodavnica, koju su osnovali Charles Lewis Tiffany i J.B Young 1838. godine u Njujorku.
Brend je prvi put stekao popularnost kada je Charles Lewis Tiffany uvezao prve velike drago kamenje u zemlju, pa je brzo dobio nadimak “Kraljevi dijamanata”. Njihov legendarni model vereničkog prstena -Tiffany Setting iz 1886. godine – postao je simbol večne ljubavi i od tada se smatra klasikom.
View this post on Instagram
Najstariji brendovi nakita
Kao simbol večne elegancije i neukaljane lepote, komadi nakita ovih brendova će opstajati vekovima. Bilo da su u pitanju satovi, ogrlice, minđuše ili broš, njihova vrednost nikada neće biti manja – samo veća.
Ukoliko ste u prilici da sebi priuštite bilo koji komad ovih juvelirskih kuća, pravi ste srećnici. Najstariji brendovi nakita će uvek biti simbol za posebnu moć i nikada neće pasti u zaborav.
Možda će vas zanimati: Martha Stewart pokreće sopstveni brend za negu kože, a ovo su detalji
Naslovna fotografija: www.pexels.com
Maša Geogrijev Ilić