Busy life: M.Sc Jelena Ivanović – Head of Marketing multibrend lanca sportske opreme Đak Sport
Upoznajte Jelenu Ivanović, koja se nalazi na poziciji Head of Marketing multibrend lanca sportske opreme Đak. Sa Jelenom smo razgovarali o motivaciji, izazovima i pojedinostima marketinga u različitim industrijama, a ona nam je u nastavku otkrila zašto se tajna njenog uspeha krije u dobroj organizaciji, kako izgleda biti multifunkcionalista u savremenom svetu biznisa, kao i koliko je značajno zaista voleti ono što radimo.
Jelenino iskustvo i znanje promeniće vaš pogled na karijeru u oblasti marketinga – što nije ni iznenađujuće kada znamo da je njen poslovni moto – Ne postoje prepreke. To su samo koraci ka putu do uspeha.
Već gotovo dve godine nalaziš se na poziciji Head of Marketing multibrend lanca sportske opreme Đak Sport. Šta te je navelo da odabereš retail marketing i kako izgleda tvoj radni dan?
Novi izazovi! Dinamika samog tržišta i brze promene koje prate ovu industriju. Volim promene, inovacije, a posebno da ih sama uvodim. Dan počinjem rano, u 5.15 č, što mi omogućava da ga efikasno iskoristim. Oduvek sam bila jutarnji tip, sa maksimumom energije u najranijim satima. Dan počinjem malim ritualima dok svi spavaju, vežbam i spremim sebi doručak. To rano jutarnje vreme koristim i da sredim misli, pošaljem mejlove i isplaniram dan.
U okviru svoje pozicije zadužena si ne samo za Srbiju, već i tri zemlje iz regiona - što zahteva veliku odgovornost. Kako uspevaš uspešno da ispratiš realizaciju marketinških projekata u četiri različite države?
Od neprocenjivog je značaja da budete dobro organizovani i da dobro upravljate vremenom i projektima. Ovo nije prvi put da vodim marketing u kompaniji koja ima internacionalno poslovanje. Kroz praksu sam shvatila da je veoma važan aspekt vođenja marketinga za više tržišta – komunikacija i kohezija sa kolegama – ne samo u marketing timu, nego i sa kolegama iz drugih sektora. Trudim se da radimo kao zajednica, a često i kao porodica. Smatram da svaki zaposleni igra važnu ulogu u realizaciji projekata, da je pravilna komunikacija ključna, i da svaki zaposleni u timu treba da učestvuje u donošenju odluka.
Sa kojim izazovima se susrećeš i šta te iznova motiviše u radu?
Najveća motivacija mi je izboriti se za mesto u vrhu, na tržištu gde vlada jaka konkurencija. Iznova me motivišu vidljivi rezultati, svakodnevni pomaci, novi izazovi i činjenica da radim posao koji volim, koji mi pruža mogućnost konstantnog dokazivanja, učenja i prilika za nove uspehe.
Koju dosadašnju marketinšku kampanju smatraš najposebnijom i zašto?
Nedavno realizovana kampanja koju smo radili sa italijanskim brendom Kappa, „Pobeda počinje iznutra”, ostavila je poseban utisak na mene. Kroz ovu kampanju smo ispričali priče o dvoje inspirativnih ljudi – Nastasje i Petra, koji su prošli kroz jedinstven niz životnih okolnosti, prikazali koje su sve izazove imali, šta im je pomoglo da ih prevaziđu i šta zaista znači pobediti. To su dve priče o upornosti i uspehu, za koje verujem da će zauvek inspirisati sve nas da se borimo, budemo istrajni, jaki, da ne odustajemo pred životnim izazovima i shvatimo da svaka lična pobeda počinje iznutra.
Iza sebe imaš bogato iskustvo rada u oblasti marketinga u različitim industrijama, kao što su hotelijerstvo, nekretnine, IT industrija… Po čemu je marketing u retailu specifičan u odnosu na ostale industrije?
Sve industrije i kompanije, u kojima sam do sada imala priliku da se profesionalno iskazujem, oblikovale su me, dale mi strateški, struktuiran pristup i praktično znanje, koje danas primenjujem i u kompanji Đak. Marketing je, pre svega, filozofija poslovanja. Za mene je to i način razmišljanja. Tek nakon toga ide uvažavanje specifičnosti neke industrije. Moram da priznam da je marketing jedan od najzabavnijih, ali i najiscrpljujućih poslova današnjice. Od vas se zahteva da budete uvek u toku, da pratite tehnologije, trendove u industriji i da jednostavno uvek budete spremni da isporučite nešto kreativno. To je zajednički imenitelj za marketing u svim industrijama.
Možeš se pohvaliti sa šesnaest godina radnog iskustva u polju marketinga. Koliko se marketing promenio od početka tvoje karijere do danas?
Za ove skoro dve decenije nije se menjao samo marketing, nego i čitavo društvo. Došlo je do ubrzanog razvoja proizvodnje, usluga i tehnologije, širenja globalog tržišta, upotrebe novih informatičko-komunikacionih tehnologija i, pre svega, razvoja interneta. Na početku moje karijere Facebook je jedva postojao. Bila sam svedok velike transformacije marketinga koja je prouzrokovana pojavom interneta, digitalnih tehnologija, veštačke inteligencije i društvenih mreža, koje su znatno promenile interakciju između potrošača, kompanija i brendova. Digitalni marketing je uneo revolucionarne promene u tradicionalni marketing. Za nas u marketingu, to je značilo da je otkriven čitav spektar novih mogućnosti za komunikaciju sa tržištem.
Uz rad u marketingu bavila si se i novinarstvom. Kako se tvoja znanja iz novinarstva prepliću sa marketingom i u čemu su najkorisnija?
Pre posla u marketingu, sedam godina sam bila novinar. To iskustvo smatram veoma dragocenim za moj profesionalni razvoj, jer je jedan od najbitnijih segmenata posla marketing i PR menadžera – dobra komunikacija sa novinarima. Saradnja između ovih profesija treba da se zasniva na poštovanju, razumevanju i međuzavisnosti.
Svirala si violinu i iz hobija se baviš slikarstvom. Koliko je važno uživati i u interesovanjima koja nisu isključivo u vezi sa našom karijerom? Kako hobiji upotpunjuju tvoj život?
Van posla imam veliki broj interesovanja i nekada mi je dan isuviše kratak da se posvetim onome što me ispunjava. Volim slikarstvo i dizajn enterijera. Odavno sam završila muzičku školu i muzika mi prija. Posebno volim džez, i opuštam se dok slušam muzičare kao što su: Miles Davis, John Hartman, Ella Fitzgerald, Nat “King” Cole, Billie Holiday, Cole Porter i druge. Zbog prirode svog posla mnogo sam putovala, a upoznavanje drugih gradova i kultura me je obogatilo kao ličnost. Volim da se bavim sportom, ali i da pratim sportska takmičenja. Uživam da budem u prirodi. Ona mi puni baterije i inspiriše me.
Možemo reći da si "multifunkcionalista". Da li je mit da svako od nas treba da se posveti samo jednoj stvari i koji je tvoj savet za sve one koji se, takođe, pronalaze u više interesovanja?
Balansiranje između različitih interesovanja nije uvek lako, ali je uzbudljivo. Dobra organizacija je pola posla. Smatram da je čovek predodređen za različite stvari i svako od nas ima više talenata i interesovanja na kojima želimo da radimo i u kojima želimo da uživamo, makar na nivou hobija. Sve to čini naš karakter, odnosno, utiče na funkcionisanje i razmišljanje na svakodnevnom nivou. U životu prolazimo kroz različite faze i oprobavamo se u različitim stvarima. One koje ostanu u sferi interesovanja duži vremenski period, zaslužuju naše vreme. One su naš način da povratimo energiju i inspiraciju posle napornog dana, da se izmestimo iz svakodnevice ili samo uživamo u stvaranju.
Kako uspevaš da postigneš balans između uspešne karijere i privatnog života?
Navela bih izreku: Izaberite posao koji volite i nećete morati da radite nijedan dan do kraja života. Smatram da je ključ upravo ljubav prema onome što radim, strast i želja za uspehom koju svakodnevno osećam. Trudim se da pravim granice, da svoje vreme podelim na svaku ulogu i da uživam u svakom trenutku koji mi je dat.
Kako izgleda biti uspešna poslovna žena i majka istovremeno? Da li te je majčinstvo promenilo i na koji način?
Moderna žena pred sobom ima veliki izazov: uskladiti majčinstvo i karijeru. Neću biti prva koja će reći da nije lako sve to uskladiti i da iza toga stoji mnogo obaveza, zadataka i odricanja. Biti mama je najlepši, ali i najteži posao na svetu. Zahteva fleksibilnost, žongliranje sa bezbroj zadataka i uloga, kao i fokus uprkos umoru. Od žene se očekuje da bude dobra domaćica, majka, supruga, ali i sjajan lider koji postiže rezultate. Posebno je zahtevno kada želite da u svim segmentima date svoj maksimum, da budete prisutni i posvećeni. Da bih sve to postigla, maksimalno se trudim da planiram svoje aktivnosti i postavljam prioritete, odnosno – da stvari rasporedim prema tome šta je stvarno bitno i šta treba hitno obaviti, jer ne mora sve odmah i sada.
Koji je tvoj poslovni moto i da li se u toku godina promenio?
Oduvek sam se vodila izrekom: Ne postoje prepreke. To su samo koraci ka putu do uspeha. Prosto, to je moja, ne samo poslovna, nego i životna filozofija. Veoma često probleme i prepreke doživljavam samo kao izazove i nastojim da ih pretočim u šanse.
Iskoristiću priliku da pomenem i meni važnu knjigu „Umeće ratovanja” (Sun Tzu), koja je unapredila moj način razmišljanja i posmatranja stvari. To je knjiga koja je nastala kao studija o strategijama ratovanja, ali i te kako se može primeniti na poslovanje, kao i na gotovo sve aspekte života.
Na čemu si trenutno najzahvalnija?
Moja ćerka Sara i dobro zdravlje su stvari na kojima sam najzahvalnija. Ujedno sam zahvalna na svakom danu, otkucaju srca i novoj prilici da napravim nešto dobro za sebe i druge. Zahvalna sam i na svim životnim izazovima, koji su mi pomogli da rastem, prihvatim, prevaziđem i danas budem ono što jesam.
Fotografije: wannabemedia.rs
Jovana Pantić