Oda unutrašnje istine: Zavirite u novu modnu kolekciju Jelene Đukanović

Na prestižnom događaju Adria Summit koji je okupio poslovne lidere iz celog sveta, istakla se i modna revija Jelene Đukanović, dizajnerke koju su fanovi mode zapamtili nakon što su njeni radovi završili na naslovnici web izdanja italijanskog Voguea.

Svet mode s nestrpljenjem je iščekivao Jeleninu kolekciju koja je osvojila srca kako domaćih, tako i internacionalnih ljubitelja mode, koji su imali priliku da prisustvuju nesvakidašnjem modnom događaju prožetom energijom i kreativnošću.

“Kolekcija Inner Voice se pojavljuje kao simfonija urbane sofisticiranosti, uvučena u ansambl crne boje oniksa koji šapuće price o snazi i ranjivosti. Svaki komad svedoči o nevidljivim narativima u svakoj ženi, dok ona plovi dubinama svoje duše sa otpornošću i gracioznošću. Oplemenjena minimalnim, ali upečatljivim akcentima, ova kolekcija je oda lepoti prihvatanja unutrašnje istine, objedinjena sa suštinom moderne ženstvenosti u njenom najčistijem obliku” rekla je Jelena.

Modna revija, koja je održana u Lounge Golf klubu Kempinski Adriatic hotela, bila je spektakularna, posebno jer su na pisti bili slovenački top modeli, dok su samoj reviji prisustvovali i neki od najpoznatijih imena modne industrije. Među njima je bio i Ašok Murti, čuveni stilista koji je od samog početka pratio svaki korak Jelenine karijere.

Svakim momentom revija je pokazivala da je moda ne samo izraz stila i trendova, već i dubokog emocionalnog i kreativnog iskustva koje je mlada dizajnerka uspela da dočara tokom trajanja celog eventa.

O spektaklu večeri govori i muzička podloga podržana od poznate manekenke i DJ umetnice Nadežde Dimitrijević, koja osim što je nosila komade iz kolekcije na pisti, začinila atmosferu svojom muzikom na after-partyju, što je dovelo do savršenog spoja mode i zabave.

Ova revija označila je početak nove faze u karijeri Jelene Đukanović, jer se komadi iz njene kolekcije po prvi put predstavljaju publici u limitiranoj seriji dostupnoj za poručivanje putem zvaničnog veb-sajta.

Modna revija Jelene Đukanović na Adria Summitu je bila kombinacija umetnosti, muzike i stila, čineći je jednom od najzapaženijih događaja ove godine u svetu mode.

Jelena Đukanović – svojim rečima

Školovanje sam završila na italijanskoj akademiji za modu i dizajn Accademia del Lusso, a potom kao student generacije upisala master na Istituto Marangoni-u u Milanu, gde sam se našla među najtalentovanijim studentima iz različitih krajeva sveta, a potom završila kao jedna od najboljih. Takva podloga dosta je uticala na moj razvoj kao dizajnera, ali i moje ličnosti i upoznavanja sebe.

Na drugoj godini osnovnih studija prva realizovana kolekcija, koje je prvenstveno započeta kao eksperiment, predstavljena na Serbia Fashion Week-u na evropskom takmičenju mladih dizajnera, završila je na naslovnoj strani web stranice Vogue Italia, primećena od strane svetskih kritičara za modu.
U tom trenutku takve kritike privukle su inostranu pažnju i potom me odvele na reviju u Berlinu, zatim izložbu u Dizeldorfu, Bolonji.. Nakon toga nastavila sam tim putem i svoju sledeću mini kolekciju prikazala u Milanu u okviru MFW projekta Top rated studens, a diplomsku kolekciju predstavila domaćoj publici na Belgrade Fashion Weeku.

Nakon povratka iz Italije postala sam član ULUPUDS-a (Udruženje likovnih umetnika primenjenih umetnosti i dizajnera Srbije) te sam i u okviru ovog udruženja imala različita angažovanja i izlaganja u svojoj zemlji, a uporedo sam započela svoju karijeru na poziciji Head of Design za brend Bonatti.
Od druge godine osnovnih studija radim i kao stilista sa Ašokom Murtijem, koji mi je bio profesor na fakultetu u Beogradu.

Na ovogodišnjem Adria Summitu – biznis konferenciji za digitalnu trgovinu, marketing, internet prava i fininasije koji je okupio više od 80 predavača iz sveta internet biznisa i preko 400 posetioca, prikazala sam svoju prvu komercijalnu autorsku kolekciju kojom sam i započela sopstveni brend – Jelena Đukanović atelier i koja će po prvi put naći u prodaji (za sada putem veb-sajta).

Na reviji su bile poznate manekenke iz Slovenije, kao i iz Srbije – među njima, Nadežda Dimitrijević koja je i puštala muziku na žurci posle revije, kao i Mina Stanković – dobitnica nagrade za najbolju manekenku 53. Beogradske nedelje mode, a tu je bio i Ašok koji mi je bio podrška oko stylinga i koreografije.

O brendu:

Jelena Đukanović design predstavlja čist primer post-postmodernizma sa citatima koji se postavljaju u ironičan diskus koji zahteva intelektualno angažovanje da bi se utvrdio kontekst iz kog potiču, te je samim tim potpis brenda psihološki, a ne fizički.

Osnovna nit inspiracije koja vodi do brendiranih kolekcija predstavlja opus, kao i kreativni i filozofski kontekst koji čine delo.

U kolekciji se insistira na jasnoj autonomiji i nezavisnosti pojedinačnih elemenata, gde svako ko posmatra kolekciju mora sam da otkrije način na koji se kombinuju određeni elementi odeće, ali i da im da sopstvenu upotrebnu varijaciju. Na ovaj način, na kraju, potrošač postaje deo kreativnog procesa.

Fotografije: Mladen Nađ