Intervju: Aleksandra Bezmarević Stević, vlasnica agencije Dream Maker

Naša sagovornica je Aleksandra Bezmarević Stević, vlasnica agencije Dream Maker. Pored marketinga, Aleksandra je mnogima poznata kao influenserka, koja na Instagramu i TikToku svojim pratiocima deli razne savete i lična iskustva. Ističe da je pokretanje profila na društvenim mrežama bila jedna od najboljih odluka koje je donela, budući da je sve to i dalje beskrajno zabavlja i raduje. Sa Aleksandrom smo, između ostalog, porazgovarali o tome zašto influenseri često nose “loše etiketu”, na koji način ona menja tu sliku u društvu, ali i o majčinstvu i kampanji Amber Alert.

Q

Iako si mnogima poznata kao influenserka, ti se zapravo baviš marketingom i osnovala si digitalnu agenciju Dream Maker. Kako si došla na ideju da osnuješ agenciju i kakve usluge ona nudi?

A

Moja karijera je oduvek koketirala malo sa medijama, a malo sa prodajom. Godinama sam radila na televiziji, onda sam se okrenula menadžmentu i postala trener prodaje. Kada su se kockice posložile, 2015. godine sam odlučila da objedinim te moje dve ljubavi i da se bavim marketingom na društvenim mrežama. Od tada pa do danas, kreirali smo sadržaj za najrazličitije klijente, i paralelno radili uspešne kampanje sa influenserima za različite biznise, Od 2023. agencija je, na moje veliko zadovoljstvo,  isključivo bazirana na kreiranju influence kampanja u okviru kojih imamo sjajne rezultate. Moj Instagram profil, po kom me najviše ljudi prepoznaje, nastao je kao želja da sa drugim ženama podelim kako je to balansirati između preduzetništva i roditeljstva, ali je na kraju bio odskočna daska da poslovanje moje agencije Dream Maker preusmerimo na rad sa influenserima, jer sam i iz ličnog, ali i iz agencijskog iskustva, videla da taj vid marketinga trenutno daje najbolje rezultate.

Q

Takođe, konsultant si za razvoj profila na društvenim mrežama. Koje su najčešće greške koje ljudi prave pri vođenju društvenih mreža i šta je prvi savet koji daješ onima koji ti se obrate?

A

Meni se za konsultacije obraćaju dve grupe ljudi. Sa jedne strane, tu su oni koji žele da razviju svoj biznis na društvenim mrežama. To su najčešće mali preduzetnici. Uživam da radim sa njima jer su tu prvi rezultati brzo vidljivi, a i sam proces konsultacija sam prvenstveno osmislila zbog njih jer mnogima nije dostupno da angažuju agencije za osmišljavanje strategije, kreiranje sadržaja ili za svoje kampanje sa influenserima. Zato su konsultacije za njih veoma korisne jer dobiju usmerenja kako to na najbolji način da organizuju samostalno.

Druga grupa ljudi koja mi se obraća su oni koji žele da grade svoj lični profil i postanu osobe od uticaja. Sa njima radim na tome da im što transparentnije pokažem kako ovaj posao zapravo izgleda, šta podrazumeva i kako mogu da iskoriste svoj potencijal i postanu influenseri. Kada je reč o greškama, ljudi najčešće greše kad misle da se to spontano razvija – samo od sebe, ne shvatajući da iza svakog kvalitetnog profila stoji jasna strategija i planiranje.

Q

Aktivna si na Instagramu i TikToku, gde sa pratiocima deliš savete i svoja lična iskustva. Kako je krenula tvoja influenserska karijera? Da li si od samog početka imala jasan cilj toga šta želiš da dobiješ od društvenih mreža ili se sve desilo spontano?

A

Nisam od onih koji bi rekli da su krenuli spontano ne očekujući ništa. Nadala sam se uspehu. Nadala sam se da će moj trud biti prepoznat, ali nisam znala kako ću, ni da li ću to ostvariti. Išla sam korak po korak i osluškivala na šta publika reaguje i u čemu uživam. Profil sam pokrenula 2018. godine i danas čvrsto verujem da je to jedna od najboljih odluka koje sam donela. A znate zašto? Zato što me i dalje sve to beskrajno zabavlja i raduje.

Q

Influenseri često nose “lošu etiketu” - zašto smatraš da je to tako i na koji način ti menjaš sliku influensera u javnosti?

A

Baš mi je krivo što se uz reč influenser uvek dodaje još nekoliko rečenica koje nipodaštavaju to zanimanje. Moram priznati da se baš zbog toga osećam nelagodno kada me tako predstave. Što nije ok, jer u svakom poslu imate ljude koji su za primer i divljenje, ali i onih kojih se kolege stide, tako i u ovom. U suštini, čime god da sam se bavila u životu, uvek mi je bilo primarno da budem fer igrač i da dam rezultate. Pored te dve navedene stavke, činjenica da sam osoba od uticaja mi omogućava još nešto, što me posebno raduje – a to je da se moj glas čuje u nekim važnim temama i da mogu i na taj način da dam svoj mali doprinos svetu.

Q

Šta smatraš da je najveća prednost društvenih mreža i na koji način koristiš svoj glas kao influenser?

A

Izuzetno volim društvene mreže, ali kao i sve u životu, dobre su samo onoliko koliko dobro rukujete sa njima. Biram šta pratim i na kakav sadržaj trošim svoje vreme. Pored razonode i inspiracije koje one donose, meni lično je važno da svoj glas koristim za važne teme kao što su ekologija, briga o zdravlju, ali i bezbednost dece. Prošle godine sam postala ambasador Centra za nestalu i zlostavljanu decu i sa velikom odgovornošću koristim svoj glas da pričam i o tim temama.

Q

Kao što si upravo pomenula, ambasador si Centra za nestalu i zlostavljanu decu i jedan od pokretača Amber Alert kampanje. Zašto želimo Amber Alert i koja je njegova funkcija?

A

Izuzetno sam ponosna što su me ljudi iz CNZD, na čelu sa Igorom Jurićem, prepoznali kao nekog ko može na adekvatan način da predstavi ono za šta se oni zalažu. Jedna od stvari jeste i Amber Alert sistem koji predstavlja način uzbunjivanja javnosti u specifičnim slučajevima nestanka dece. Krajem prošle godine smo moja prijateljica Dolores Milošev Erdeg i ja došle na ideju da svu energiju koja vlada oko podrške Amber Alert sistemu upakujemo u jedan dan. Jedanaestog januara ove godine pokrenuli smo veliku kampanju #HocemoAmberAlert koja je učinila da se objave sa tim haštagom podele više od 1.000.000 puta. Zahvaljujući tome poslali smo poruku koliko je ta tema važna ljudima u našoj zemlji, stvorili smo pritisak javnosti. Iskreno se nadam da će 2023. biti godina kad će taj sistem zaživeti i u Srbiji.

Q

Oni koji te prate, znaju da si mama Manje i Juga. Šta ti je sve majčinstvo sa sobom donelo, na koji način je promenilo tvoj pogled na svet?

A

To je uloga koja me u životu istovremeno čini najhrabrijom, ali i najranjivijom. Majčinstvo me je doslovno katapultiralo, naučilo toliko toga i učinilo da svakodnevno radim na sebi. Činjenica da sam odgovorna za dva najdivnija bića koja poznajem me motiviše da svakoga dana radim na tome da ovu planetu ostavim boljom od onoga kakva ih je zatekla kad su se rodili.

Q

Šta smatraš da je najvažnija stvar koju roditelj može pružiti detetu (a sigurni smo da to uopšte nije stvar)?

A

Verujem da je najvažnije deci pružiti osećaj da postoji mesto na kom su uvek dobrodošla bez obzira na to da li su dobra, ljuta, srećna, tužna, uspešna, zdrava, poslušna ili nestašna. Da znaju da su voljena baš zato što su takva kakva jesu, a ne zbog toga kako se predstavljaju ovom svetu. Baš zbog toga svojoj deci pred spavanje stalno govorim istu stvar: Najviše na svetu volim što si baš ti moje dete. Od sve dece na svetu, najsrećnija sam što si baš ti moj(a). Baš ti, takav (takva) kakva jesi. Moj suprug i ja se trudimo da im budemo utočište u svakom smislu i nadam se da ćemo u tome uspeti.

Q

Da li je moguće napraviti balans između majčinstva i preduzetništva? Ko ti je najveća podrška i kako uspevaš da “žongliraš” sa svime što te čeka u jednom danu?

A

Pojedinim danima briljiram, a drugim se pitam kako je moguće da iko sve postigne? Verujem da je balans i u tome da nekad stigneš sve, a nekad ništa. Najveća podrška mi je suprug koji je sjajan tata i neko ko me beskrajno podržava i ko je uvek tu da paralelno sa mnom završava sve oko dece. Sa druge strane, tu je i moja mama koja je “sponzor” svih naših izlazaka i vikend putovanja bez dece, jer jedina može da ih uveče uspava i oni doslovno ne mogu dočekati da idu kod bake jer je za njih tamo kao u Diznilendu.

Q

Čemu se najviše raduješ u 2023. godini?

A

Najviše se radujem jednom projektu koji pokrećem u septembru – zbog kog imam veliku tremu i odgovornost, ali koji je u meni probudio maštu i onu iskrenu dečju radost. Pored toga, raduje me jedno prolećno putovanje sa mojim klincima u kom ćemo verujem uživati kao nikad do sad. Raduje me sve ono što će učiniti da pomislim – o bože, kako je život lep.

Naslovna fotografija: WANNABE Media

Pitanja: Jovana Pantić