Busy life: Ana Durković – Customer and Category marketing menadžer kompanije Unilever

Upoznajte Anu Durković, customer and Category marketing menadžera kompanije Unilever, koja ističe da, kad volite svoj posao, veoma je lako pronaći motivaciju u svakom izazovu ili zadatku. Ana je u protekloj deceniji imala prilike da radi u tri velike korporacije – iz kojih je stekla raznovrsna znanja koja su joj pomogla u pristupu prema poslu i u odnosu sa kolegama i klijentima. Sa Anom smo porazgovarali o tome kako funkcioniše veza između potrošača i marketing strategija, koja je najznačanija kampanja na kojoj je radila do sada, i na koji način balansira između karijere i privatnog života. 

Q

Nalaziš se na poziciji Customer and Category marketing menadžera u kompaniji Unilever. Zašto si odabrala baš ovaj tip marketinga?

A

Do pre godinu i po dana sam se bavila samo category marketingom, tačnije razvijanjem kategorija i brendova, dok mi je ova pozicija donela upliv i u direkan rad sa našim klijentima i kako mi kroz naše kategorije i brendove možemo da pomognemo i rast naših klijenata. Time sam zaokružila i pristup ka krajnjem potrošaču – od postavljanja strategije za naše brendove do same kupovine proizvoda.

Q

Sa kojim se izazovima susrećeš i šta te iz dana u dan motiviše da napreduješ na svojoj poziciji?

A

Kao i u svakodnevnom životu, najveći izazov je kako uskladiti očekivanja i realnost. To znači da moramo stalno da pratimo promene na tržištu i prilagođavamo naše planove. Unapred dogovorena strategija se ne może uvek striktno pratiti, ponekad moramo biti fleksibilni i hrabri da promenimo smer ako vidimo da je to ono što je potrebno da bismo odgovorili na promene koje se u današnje vreme sve češće i sve brže dešavaju. Zaista volim svoj posao i onda je lako da pronađeš motivaciju u svakom izazovu ili zadatku koji se nađe ispred tebe. Dodatno, veliku motivaciju mi daje moj tim i dok gledam kako oni napreduju, znam da smo na pravom putu.

Q

Kako funkcioniše veza između potrošača i marketing strategija? Da li možemo reći da je ona dvosmerna ulica sa međusobnim uticajem?

A

Apsolutno je dvosmerna ulica. Bez slušanja potrošača i razumevanja njihovih potreba, šta žele, kako komuniciraju, koje kanale prodaje koriste, ne može postojati uspešna marketing strategija. Današnji potrošači su mnogo više obrazovani i svesni, samim tim tačno znaju šta im je potrebno ili ne, kao i da prepoznaju istinski kvalitet, i da prepoznaju ko im se obraća autentičnim jezikom. Prilikom kreiranja strategije potrošač je u centru, a sve što mi radimo proizilazi iz njihovih potreba.

Q

Koju kampanju na kojoj si radila koju smatraš najznačajnijom do sada?

A

Kampanje mogu biti značajne iz više razloga. Negde budeš ponosan na rezultat koji si ostvario, a negde na ono šta si iz nje naučio. Recimo, moja prva kampanja je bila za Jacobs kafu i ona mi je još uvek jedna od najdražih, jer to je bio trenutak kada sam zavolela ovaj posao, a kampanja na koju sam trenutno najponosnija je za Coccolino Care deterdžent, koji smo lansirali prošle godine, jer smo tim lansiranjem, a kasnije i kampanjom, ušli u za nas novu kategoriju tečnih deterdženata, što je bio poseban izazov.

Q

Kako pri kreiranju marketing strategije uspevaš da se smestiš i u ulogu stručnjaka, i u ulogu potrošača?

A

Na strategiji radi ceo tim i jedni drugima postavljamo “teška” pitanja i stalno se vraćamo nazad u perspektivu potrošača. Svakako, što duže radiš  na jednoj kategoriji proizvoda – to bolje upoznaš svog potrošača, pa sve odluke budu jednostavnije. 

Q

Na koji način uspešno balansiraš između karijere i privatnog života?

A

Delegiranjem, na oba polja. Sama ja ne bih uspela ništa, i neko od ova dva polja bi svakako patila. Uz podršku i na poslu i kod kuće, idealan balans je moguć. Takođe, fokus ne sme biti podeljen. Kada sam na poslu, onda je to moj fokus, a kada sam kod kuće – sve ostalo sam “ostavila u kancelariji” i moja pažnja i vreme je samo tu.

Q

Postoji li poslovni savet koji je uticao na tvoj karijerni put?

A

Strpljenje i da nema malog zadatka. Iz svega što radimo možemo da učimo i razvijamo se i ne treba neke pozicije ili projekte shvatati neozbiljno. Takođe, da svaki korak vodi samo unapred, a ne unazad, tako da  treba tabati svoj put polako i stići ćemo tamo gde treba.

Q

Možeš li nam preporučiti knjigu, podcast ili TED talk koji su bili deo tvoje poslovne edukacije?

A

Moja poslovna edukacija nije rezultat knjige ili nečijeg govora, već ljudi kojima sam bila okružena celu svoju karijeru. Imala sam prilike da radim sa izuzetnim stručnjacima od kojih sam učila svaki dan i trudila se da najbolje usvojim i prenesem dalje na svoj tim.  

Q

Šta te najviše ispunjava i na čemu si najzahvalnija?

A

Smatram se veoma srećnom što sam imala prilike da u protekloj deceniji radim u tri velike korporacije, svaka vrlo različita od prethodne, potom svojom kulturom i međuljudskim odnosima, kao i načinu na koji se posao radi. Mnogo se nauči takvim stalnim menjanjem perspektive. Na tome sam baš zahvalna.

Fotografije: wannabemedia.rs

Jovana Pantić