Busy life: Danijela Jovanović, marketing direktorka kompanije Huawei

Upoznajte Danijelu Jovanović, marketing direktorku kompanije Huawei – koja u svojoj oblasti ima višedecenijsko iskustvo. Sa njom smo razgovarali o tome šta je najviše motiviše u poslu, kako izgleda pozicija žena u svetu biznisa, koje trendove u marketingu primećuje i primenjuje i koje su to prednosti rada u kompaniji Huawei. U nastavku saznajte kako se marketing promenio u prethodnih 10 godina, kako Danijela uspeva da izbalansira uspešnu karijeru i slobodno vreme, kao i koji je njen poslovni moto.

danijela jovanović huawei
Q

Već više od 10 godina nalaziš se na poziciji marketing direktorke kompanije Huawei - koliko se tvoj posao promenio U TOKU decenije i šta te i dalje motiviše da napreduješ?

A

Kako je kompanija Huawei napredovala i rasla, tako sam i ja zajedno sa njom. Kada samo bacim pogled na 2011. godinu – sve je bilo drugačije… Vrlo je inspirativno raditi u kompaniji koja se konstantno razvija i koja se nalazi na liderskoj poziciji u svojoj delatnosti. Samim tim i ja imam motivaciju da napredujem, da se usavršavam i da pronalazim konstantnu inspiraciju u poslu koji volim da radim. 

Q

Proizvode kompanije Huawei često odlikuje elegantan dizajn naklonjen ženama. Da li možeš da nam kažeš nešto više o tome?

A

Trudimo se da naši proizvodi, pored konkurentnih tehničkih performansi, imaju i taj poseban elegantni dizajn koji daje unikatan pečat. Savremena tehnologija je postala sastavni deo našeg života i svakodnevnog aksesoara. S obzirom na to da svi mi volimo da pratimo modne trendove, da se trudimo da izgledamo atraktivno, uz Huawei proizvode možemo imati i tehnološke aksesoare koji, ne samo da su izuzetno korisni, već i upotpunjuju naš stil. Bilo da se radi o pametnom satu koji Huawei pravi sa elegantnim i glamuroznim narukvicama, ili o bežičnim slušalicama u obliku crvenog karmina, trudimo se da zadovoljimo svačije potrebe. Mislim da je Huawei dobro prepoznao želju dama da budu drugačije, a opet u trendu.

Danijela Jovanović
Q

Nedavno je u sklopu lansiranja Huawei FreeBuds Lipstick slušalica organizovan event "Žene čiji glas odjekuje", sa fokusom na poziciju žena u svetu biznisa. Koliko je važno da podržavamo jedne druge i da li primećuješ promene u mogućnostima pruženim ženama od početka svoje karijere do danas?

A

Smatram da je od izuzetne važnosti da se žene međusobno podržavaju. U svom timu imam četiri mlade žene kojima se trudim da budem što bolji mentor. Kada bi se svaka žena koja je u mogućnosti i u skladu sa svojom pozicijom, potrudila da prenese svoje znanje i da svojim primerom pokaže kako je ženska podrška jako bitna, živele bismo u boljem društvu. Na samom događaju smo mnogo pričale o ovoj temi i složile smo se da je veoma bitno da se što više trudimo i ulažemo napore u to da budemo velika podrška jedne drugima. Nekada je i najmanji kompliment koji uputiš drugoj ženi ono što će joj vratiti osmeh na lice. To je nešto što će svakome od nas oduzeti nekoliko sekundi vremena, a drugoj ženi će značiti mnogo. Promene postoje, sigurno, ali mislim da smo još daleko od toga da će žena imati jednaku priliku kao muškarac u razvoju karijere.

Q

Koji aspekti tvog posla su ti najdraži, a koji najizazovniji?

A

Izazovi su ujedno i čar ovog posla. Marketing je vrlo živa delatnost i uvek se susrećemo sa mnogim izazovima, ali u isto vreme to sve čini da ovaj posao bude i vrlo zanimljiv. Najdraže mi je naravno kreativno nadahnuće, brainstorming sa agencijom i timom. Volim kad nas ponese taj entuzijazam, uzbuđenje kada lansiramo novi proizvod. A najizazovniji, pa… samo ću reći da nema svako stomak ili živce za rad u multinacionalnoj kompaniji.

danijela jovanović huawei
Q

Imaš li do sada najdražu Huawei marketinšku kampanju, ili je to uvek ona kampanja kojoj si se najskorije posvetila?

A

Svaka kampanja je posebna za mene i svakoj pristupam kao da je jedina i najbitnija na kojoj radim. Najlepši osećaj je kada se kampanja završi i kada vidim da smo postigli sve ono što smo i zacrtali na početku. Gledati na kompletnu kampanju i rezultate koje smo postigli je definitivno moj najdraži deo. Ako bih morala da biram jednu, to bi bila Black&White party koju smo organizovali krajem 2018. godine za preko 10.000 Huawei fanova. Mislim da je to nekako bila najizazovnija kampanja – kako u pogledu težine organizacije, vremena (u samo tri nedelje), a opet nekako i kruna uspeha kompanije Huawei na ovim prostorima, pa i mog rada.

Q

Kada je u pitanju brend kao što je Huawei, koji nudi širok asortiman proizvoda - kako ustanoviti jedan, prepoznatljiv ton komunikacije?

A

Huawei se trudi da se obraća svim svojim korisnicima na najbliži mogući način. Naša komunikacija je prepoznatljiva i u skladu sa proizvodom koji promovišemo. 

Kada se celokupan portfolio jednog brenda bazira na istim vrednostima, a u našem slučaju to su kvalitet, inovativnost i usmerenost na potrebe korisnika, jedan prepoznatljiv ton komunikacije se nametne sam od sebe. Ljubiteljima brenda pomažemo da, koristeći najbolje od tehnologije, iskažu svoju kreativnost, da prate svoj napredak, da komuniciraju, i baš zbog toga smo uvek tu da damo praktične savete kako uređaji Huawei ekosistema mogu da im olakšaju svakodnevno funkcionisanje.  Naša komunikacija je otvorena, o čemu svedoči i naš Huawei Community forum na kome svakodnevno osluškujemo zajednicu i njen feedback. Trudimo se da se obratimo našim korisnicima tako kako su i navikli od nas, da budemo jasni, konkretni i da im ponudimo baš ono što od nas i očekuju – kvalitet i eleganciju. 

Q

Koje trendove u marketingu primećuješ i koliko je važno nekad iskoračiti iz trenda i pokrenuti novi način na koji će kompanija komunicirati?

A

U marketingu je najbitnija inovativnost, tako da je iskakanje iz trenda i pravljenje svog određenog načina vrlo bitno i potrebno kako bi se održala liderska pozicija. Trudimo se da naše kampanje budu moderne, bliske savremenim trendovima, ali u isto vreme da odišu elegancijom i da imaju taj poseban, prepoznatljiv Huawei pečat. Svesni smo da je u poslednje dve godine online komunikacija znatno uznapredovala, tako da smo veoma angažovani i na tom polju. Nešto što će mnoge marketing stručnjake naterati da “iskoče” iz zone komfora i komunikacije koju poznaju – jeste čitava Metaverse platforma. Mislim da je ovo najveći izazov u poslednje dve decenije.

Q

Da li bi nam preporučila knjigu, podkast ili TED talk koji su uticali na tvoj pogled na karijeru i svet biznisa?

A

Postoji ih veoma mnogo. Kako živim sa osobom za koju slobodno mogu da kažem da ima najveću biblioteku u Srbiji, svakodnevno dobijam preporuke. Mislim da je seminar i knjiga Ciljevi Brajana Trejsija bila prekretnica u mom pogledu na profesionalni razvoj. A najvažniju knjigu tek očekujem, napisao ju je moj suprug, i mislim da je u njoj sažeto sve ono što sam do sada pročitala.

danijela jovanović huawei
Q

Koliko je značajno da pronađemo vremena za sebe onda kada posvećeno radimo i kako izgleda tvoje neradno vreme?

A

Nakon 10 godina rada u Huawei kompaniji, mislim da je ovo u poslednjih nekoliko meseci postala moja glavna preokupacija. Čak je i literatura koju sam kupila upravo namenjena “izuzetnoj brigi o sebi”. Svakom menadžeru je dobro poznata istina da vreme koje odvojimo za sebe uvek se nekako pomera na kraj liste, ili se odloži za drugi dan. Nažalost, nove tehnologije i ubrzanje koje svi doživljavamo u poslednje vreme, kao i obaveze kojima nema kraja, nekako su nas udaljile od nas samih. I ja sam jedna od njih. Shvatila sam koliko je bitno naći vremena za sebe kako bismo sačuvali svoj mir, koncentraciju, kreativnost, tako da se poslednjih mesec dana ozbiljno disciplinujem. 

Q

Kako bi definisala svoj poslovni stil? Da li društvo još uvek ima predrasude kada su u pitanju uspeh i ženska lepota i da li to utiče na tvoj poslovni stil?

A

Ako pričamo o poslovnom stilu komunikacije, ona je jasna i direktna, otvorena i srdačna. Ako pričamo o neizbežnoj temi mode, moj poslovni stil je možda sportska elegancija, komfor. Volim obično neobične stvari. Poslednjih decenija mislim da su predrasude po pitanju uspeha i ženske lepote postali passé

danijela jovanović huawei
Q

Koji je tvoj poslovni moto i da li se možda menjao u toku vremena?

A

Smatram da sam se svojim karakterom nekako srodila sa glavnom krilaticom Huawei brenda – Make it possible. Po prirodi sam osoba koja nikada ne odustaje i uvek za sve traži rešenja. Make it possible je moj moto.

Q

Šta je za tebe uspeh?

A

U današnje vreme, uspeh je ostati zdrav, ostati svoj i sačuvati ono najvažnije, a to je porodica.