Intervju: Jelena Isaković, direktorka izdavaštva Ringier Srbija

Sa 20 godina iskustva u medijskom biznisu, i to pretežno onom okrenutom ženskoj publici, Jelena Isaković je neko ko od početka karijere prati dirljive i inspirativne ženske priče i prepoznaje suštinsku potrebu ženske podrške ženama. Jelena rukovodi portfolijom koji dopire do 80 odsto ženske čitalačke publike u Srbiji. Odnedavno je na poziciji direktorke izdavaštva vodeće medijske kompanije Ringier Srbija, a pre toga su se pod njenom uredničkom palicom razvijali svi vodeći ženski medijski brendovi na našem tržištu – Blic žena, portal Žena, forum Ana. Sa Jelenom smo razgovarali o njenim značajnim projektima i aktivnostima.

Q

Moglo bi se reći da je “Žena na strani žena” lajtmotiv vaše karijere, izražen kroz značajan projekat magazina "Blic žena" povodom 18 godina postojanja. Kako je sve počelo – da li ste već na početku znali da vas zanimaju mediji i da želite da se posvetite podršci ženama?

A

Moram da kažem da na početku nisam znala da me zanimaju mediji. Zanimali su me jezici i lingvistika. Diplomirala sam na Filološkom fakultetu i u jednom momentu sam čak imala ideju da ostanem na fakultetu, u oblasti nauke. U svet medija sam ušla slučajno, da zamenim koleginicu koja je išla na odmor, a mislim da sam u novinarstvu ostala jer sam prve korake napravila baš u “Blicu”. Bilo je to vreme petooktobarskih promena i kao politički svesno biće, smatrala sam  da mi je dužnost da se profesionalno borim za bolje društvo.

Dvadeset godina kasnije, mislim da to kroz svoju karijeru i jesam postigla jer sam radeći u liderskim izdanjima za žene, pri čemu najviše mislim na “Blic ženu”, zajedno sa mojim koleginicama uradila mnogo konkretnih stvari na planu podrške ženama. Rođendanski broj “Blic žene”, koji smo ceo posvetili malim preduzetnicama i dali priliku da ih podrže velike kompanije, samo je jedna u nizu stvari koje smo uradili. Ponosna sam i na akciju “Dajte kosu, dajte snagu”, tokom koje smo ženama obolelim od raka pravili perike od prirodne kose i poklanjali ih, na hiljade besplatnih sistematskih pregleda na koje smo odveli žene širom Srbije, na karavane koje smo organizovali od severa do juga Srbije, na radionice “Prava reč je lekovita”… Mnogo je toga stalo u ovih 18 godina.

Q

Kako se razvijala vaša karijera? Kakvo je vaše iskustvo u kompaniji Ringier Srbija?

A

Moja karijera se razvijala korak po korak u medijskoj kući koja se dinamičnije i bolje od svih prilagođavala tržištu i promenama. Za one koji ne znaju, Ringier Srbija je još 2010. uveo intergrisanu redakciju printa i digitala u mašineriji koja je tada pravila tri dnevne novine, tri sajta i dva nedeljnika. I svako izdanje kao broj jedan! Kako se moja kuća menjala, tako sam se menjala i ja i učila od najboljih. Bila sam i lektorka i novinarka i urednica, a sada sam direktorka i autorka emisije na Blic televiziji, što je naš novi medijski iskorak.

Q

Kako ste izabrali 18 žena koje menjaju Srbiju, u projektu “Blic žena na strani žena”?

A

Izabrala ih je moja redakcija sa Sandrom Subotin kao glavnom urednicom na čelu. Kod nas je to uvek timski rad, a ovog puta je šlag na torti bila i sinergija sa Teodorom Todorović, koja je head za advertajzing ženskih i lifestyle proizvoda.  Redakcija je pisala o ženama koje su pokrenule različite biznise, od proizvodnje šešira do proizvodnje kozmetike, ženama koje su na početku, ali imaju ono najdrogocenije – ideju, i dala im priliku da se predstave široj javnosti, a advertajzing ih je povezao sa velikim kompanijama i dao priliku velikima da podrže male. I tako su žene stale uz žene, što je meni oduvek najveća satisfakcija.

Q

Kako vidite savremenu ženu u Srbiji? Da li su najuticajnije žene sa Blic top liste njihove realne predstavnice?

A

Ženama u Srbiji danas treba da budu ravnopravne, osnažene i bezbedne. Ravnopravne u smislu da na poslu, pri zapošljavanju i u napredovanju budu tretirane kao muškarci, da broj i prisustvo žena u javnom životu i na odlučujućim pozicijama ne bude puko slovo na papiru. Osnažene, u smislu da mogu sebi da obezbede finansijska sredstva za život kako ne bi zavisile ni od koga, i bezbedne, da budu zaštićene od svakog vida nasilja, seksualnog zlostavljanja i uznemiravanja i da budu zdrave. Upravo svim ovim pitanjima o položaju žene u našem društvu bavili smo se na nedavno održanoj  konferenciji “Žene za Žene” u organizaciji “Blic žene”. 

Što se Blicove liste najmoćnijih žena tiče, na njoj se nalaze žene koje legitimitet pozicije na toj listi stiču funkcijom na kojoj se nalaze, karijerom koju su ostvarile. I da, kada pričamo o moćnim i uspešnim ženama, kojih ima mnogo u Srbiji, one su svakako prototip tih žena.

Q

Nedavno ste stali pred kamere Blic televizije, i predstavili se javnosti i kao autorka i voditeljka emisije “Blic žena studio” – imali ste veoma zanimljive sagovornice i sagovornike i veliku gledanost. Kakav je koncept emisije? Da li živa reč pruža veću mogućnost obrade određene teme, nego pisana?

A

Hvala vam. “Blic žena” je oduvek davala prostor izuzetnim ženama, kao i temama koje čine naš život, našu svakodnevicu, a od toga ne odstupamo ni na televiziji. U gostima mi jetako bila prof. dr Nadežda Basara, naš uvaženi hematolog i onkolog svetskog glasa, ali sam se isto tako bavila i temom influensa u razgovoru sa Enom Lunom, našom poznatom influenserkom, ili standardima lepote i Fotošopom sa Duškom Jovanić i Milošem Nadaždinom, pa sam razgovarala o karijeri i životnom putu sa nutricionistkinjom Anom Petrović, kada je rekla neke stvari koje nikada ranije nije. Nedavno su mi u gostima bile i pojedine supertate. Čast mi je da se sagovornici rado odazivaju, a moja ideja je da svaki put budemo drugačiji, zanimljivi, informativni i edukativni.

Q

Kojim aktivnostima, konferencijama i panelima ulazite u završnicu ove godine?

A

Iza nas je velika konferencija “Žene za žene”, čija tema su bila sva važna i otvorena ženska pitanja u našem društvu.  U okviru tri panela, Ravnopravna, Osnažena i Bezbedna, sa 20 sagovornica i sagovornika, među kojima su bilii ministri resora kojima su ženska pitanja nadležnost, razgovarali smo o rodnoj ravnopravnosti, značaju rodno senzitivnih kompanija za naše društvo, o ženskom preduzetništvu i nasilju nad ženama, kao i o ženskom zdravlju. Smatram ovakve razgovore sa različitim predstavnicima društva obavezom medija koji imaju toliki doseg ženske populacije u Srbiji i budući da na polju ženskih prava i osnaživanja žena u svakom segmentu naših života ima još mnogo posla, cilj nam je da ova konferencija postane tradicionalni događaj koji će okupljati sve relevantne sagovornice koje menjaju naš ženski svet u Srbiji nabolje.

Q

Kakvi su vam generalni planovi za sledeću godinu, profesionalno i lično? Imate li potrebu da ponekad usporite i uspevate li u tome?

A

Nisam od onih koji misle da je biti stalno u petoj brzini pametno, pa tako imam s vremena na vreme imam potrebu da usporim i to i uradim kada treba. Zastati i izdići se iznad svakodnevne žurbe je mudrost sama po sebi, za koju je potreban mentalni trening. Nije uvek lako, naravno. Što se planova tiče, držim se one: “By failing to prepare, you are preparing to fail”, tako da planova uvek ima. Na ličnom planu, čeka me izazovna godina sa upisom jedne tinejdžerke u srednju školu, ali ponosna sam što je prilično samostalna i odgovorna i ne moram mnogo da brinem. Profesionalno, uveliko sam u pripremama za 2023. i u aktivnim razgovorima sa mojim timom i partnerima za saradnju na novim projektima.

Q

Ko je vaša najveća pomoć i podrška? Kako balansirate roditeljstvo i posao?

A

Moj muž je moja najveća podrška. Moji i njegovi roditelji, moj brat, najbolja drugarica. Što se balansiranja tiče, to su prazne priče, iskreno da vam kažem. Ne možete vi raditi čitav dan kada je to potrebno a da se posvetite baš tog dana porodici. Ali ako ima razumevanja i ljubavi, onda to nije nikakav problem. I obrnuto, kada imate poslodavca koji neguje porodične vrednosti i stalo mu je da ima zadovoljne i ispunjene ljude i na ličnom planu, onda opet sve može. Tako da treba pametno birati i poslodavce i prijatelje i muževe. I treba gajiti sve te odnose i raditi na njima.

Q

I za kraj – kad biste imali jednu supermoć, koja bi to bila i zašto?

A

Nekako sam se vremenom naučila da je sve super i moćno u nama i našem pogledu na život, našem odnosu sa drugima i sa sobom. Supermoć je kada si realna prema sebi, kada se ne uljuljkuješ u ulogu žrtve, kada iz sebe pokušaš da izvučeš ono najbolje u svakoj situaciji, supermoć je kada si svestan da si ponekad i nemoćan i da je to u redu, supermoć je ne zavideti drugima, supermoć je prihvatiti godine, supermoć je biti u skladu sa samim sobom, supermoć je biti to što jesi. Supermoć je imati volje I želje da učiš čitav život. I kada malo bolje razmislite, ništa od toga nije toliko teško, a jeste super i jeste moćno!

Naslovna fotografija: WANNABE Media

Jovana Pantić je po formalnom obrazovanju modna dizajnerka i kostimografkinja, po životnim iskustvima novinarka, urednica, pokasterka, blogerka, ilustratorka, entuzijasta po pitanju pravljenja keramike… Uglavnom ne zna odakle da krene kada je neko pita čime se bavi. Voli rutine, deminutive, slaganje i rasturanje slagalica, origami i treš serije, žali se na svoje mačke, uvek pije dupli espresso i ne nosi naočare za vid onoliko često koliko bi trebalo. Enciklopedija je pop kulturnih informacija i komentar na većinu stvari joj je “paklić” – iako suštinski uživa u svemu što radi.