Busy life: M.Sc Jelena Ivanović – Head of Marketing multibrend lanca sportske opreme Đak Sport

Upoznajte Jelenu Ivanović, koja se nalazi na poziciji Head of Marketing multibrend lanca sportske opreme Đak. Sa Jelenom smo razgovarali o motivaciji, izazovima i pojedinostima marketinga u različitim industrijama, a ona nam je u nastavku otkrila zašto se tajna njenog uspeha krije u dobroj organizaciji, kako izgleda biti multifunkcionalista u savremenom svetu biznisa, kao i koliko je značajno zaista voleti ono što radimo. 

Jelenino iskustvo i znanje promeniće vaš pogled na karijeru u oblasti marketinga – što nije ni iznenađujuće kada znamo da je njen poslovni moto – Ne postoje prepreke. To su samo koraci ka putu do uspeha.

Q

Već gotovo dve godine nalaziš se na poziciji Head of Marketing multibrend lanca sportske opreme Đak Sport. Šta te je navelo da odabereš retail marketing i kako izgleda tvoj radni dan?

A

Novi izazovi! Dinamika samog tržišta i brze promene koje prate ovu industriju. Volim promene, inovacije, a posebno da ih sama uvodim. Dan počinjem rano, u 5.15 č, što mi omogućava da ga efikasno iskoristim. Oduvek sam bila jutarnji tip, sa maksimumom energije u najranijim satima. Dan počinjem malim ritualima dok svi spavaju, vežbam i spremim sebi doručak. To rano jutarnje vreme koristim i da sredim misli, pošaljem mejlove i isplaniram dan.

Q

U okviru svoje pozicije zadužena si ne samo za Srbiju, već i tri zemlje iz regiona - što zahteva veliku odgovornost. Kako uspevaš uspešno da ispratiš realizaciju marketinških projekata u četiri različite države?

A

Od neprocenjivog je značaja da budete dobro organizovani i da dobro upravljate vremenom i projektima. Ovo nije prvi put da vodim marketing u kompaniji koja ima internacionalno poslovanje. Kroz praksu sam shvatila da je veoma važan aspekt vođenja marketinga za više tržišta – komunikacija i kohezija sa kolegama – ne samo u marketing timu, nego i sa kolegama iz drugih sektora. Trudim se da radimo kao zajednica, a često i kao porodica. Smatram da svaki zaposleni igra važnu ulogu u realizaciji projekata, da je pravilna komunikacija ključna, i da svaki zaposleni u timu treba da učestvuje u donošenju odluka.

Q

Sa kojim izazovima se susrećeš i šta te iznova motiviše u radu?

A

Najveća motivacija mi je izboriti se za mesto u vrhu, na tržištu gde vlada jaka konkurencija. Iznova me motivišu vidljivi rezultati, svakodnevni pomaci, novi izazovi i činjenica da radim posao koji volim, koji mi pruža mogućnost konstantnog dokazivanja, učenja i prilika za nove uspehe.

Q

Koju dosadašnju marketinšku kampanju smatraš najposebnijom i zašto?

A

Nedavno realizovana kampanja koju smo radili sa italijanskim brendom Kappa, „Pobeda počinje iznutra”, ostavila je poseban utisak na mene. Kroz ovu kampanju smo ispričali priče o dvoje inspirativnih ljudi – Nastasje i Petra, koji su prošli kroz jedinstven niz životnih okolnosti, prikazali koje su sve izazove imali, šta im je pomoglo da ih prevaziđu i šta zaista znači pobediti. To su dve priče o upornosti i uspehu, za koje verujem da će zauvek inspirisati sve nas da se borimo, budemo istrajni, jaki, da ne odustajemo pred životnim izazovima i shvatimo da svaka lična pobeda počinje iznutra. 

Q

Iza sebe imaš bogato iskustvo rada u oblasti marketinga u različitim industrijama, kao što su hotelijerstvo, nekretnine, IT industrija… Po čemu je marketing u retailu specifičan u odnosu na ostale industrije?

A

Sve industrije i kompanije, u kojima sam do sada imala priliku da se profesionalno iskazujem, oblikovale su me, dale mi strateški, struktuiran pristup i praktično znanje, koje danas primenjujem i u kompanji Đak. Marketing je, pre svega, filozofija poslovanja. Za mene je to i način razmišljanja. Tek nakon toga ide uvažavanje specifičnosti neke industrije. Moram da priznam da je marketing jedan od najzabavnijih, ali i najiscrpljujućih poslova današnjice. Od vas se zahteva da budete uvek u toku, da pratite tehnologije, trendove u industriji i da jednostavno uvek budete spremni da isporučite nešto kreativno. To je zajednički imenitelj za marketing u svim industrijama. 

Q

Možeš se pohvaliti sa šesnaest godina radnog iskustva u polju marketinga. Koliko se marketing promenio od početka tvoje karijere do danas?

A

Za ove skoro dve decenije nije se menjao samo marketing, nego i čitavo društvo. Došlo je do ubrzanog razvoja proizvodnje, usluga i tehnologije, širenja globalog tržišta, upotrebe novih informatičko-komunikacionih tehnologija i, pre svega, razvoja interneta. Na početku moje karijere Facebook je jedva postojao. Bila sam svedok velike transformacije marketinga koja je prouzrokovana pojavom interneta, digitalnih tehnologija, veštačke inteligencije i društvenih mreža, koje su znatno promenile interakciju između potrošača, kompanija i brendova. Digitalni marketing je uneo revolucionarne promene u tradicionalni marketing. Za nas u marketingu, to je značilo da je otkriven čitav spektar novih mogućnosti za komunikaciju sa tržištem. 

Q

Uz rad u marketingu bavila si se i novinarstvom. Kako se tvoja znanja iz novinarstva prepliću sa marketingom i u čemu su najkorisnija?

A

Pre posla u marketingu, sedam godina sam bila novinar. To iskustvo smatram veoma dragocenim za moj profesionalni razvoj, jer je jedan od najbitnijih segmenata posla marketing i PR menadžera – dobra komunikacija sa novinarima. Saradnja između ovih profesija treba da se zasniva na poštovanju, razumevanju i međuzavisnosti.

Q

Svirala si violinu i iz hobija se baviš slikarstvom. Koliko je važno uživati i u interesovanjima koja nisu isključivo u vezi sa našom karijerom? Kako hobiji upotpunjuju tvoj život?

A

Van posla imam veliki broj interesovanja i nekada mi je dan isuviše kratak da se posvetim onome što me ispunjava. Volim slikarstvo i dizajn enterijera. Odavno sam završila muzičku školu i muzika mi prija. Posebno volim džez, i opuštam se dok slušam muzičare kao što su: Miles Davis, John Hartman, Ella Fitzgerald, Nat “King” Cole, Billie Holiday, Cole Porter i druge. Zbog prirode svog posla mnogo sam putovala, a upoznavanje drugih gradova i kultura me je obogatilo kao ličnost. Volim da se bavim sportom, ali i da pratim sportska takmičenja. Uživam da budem u prirodi. Ona mi puni baterije i inspiriše me. 

Q

Možemo reći da si "multifunkcionalista". Da li je mit da svako od nas treba da se posveti samo jednoj stvari i koji je tvoj savet za sve one koji se, takođe, pronalaze u više interesovanja?

A

Balansiranje između različitih interesovanja nije uvek lako, ali je uzbudljivo. Dobra organizacija je pola posla. Smatram da je čovek predodređen za različite stvari i svako od nas ima više talenata i interesovanja na kojima želimo da radimo i u kojima želimo da uživamo, makar na nivou hobija. Sve to čini naš karakter, odnosno, utiče na funkcionisanje i razmišljanje na svakodnevnom nivou. U životu prolazimo kroz različite faze i oprobavamo se u različitim stvarima. One koje ostanu u sferi interesovanja duži vremenski period, zaslužuju naše vreme. One su naš način da povratimo energiju i inspiraciju posle napornog dana, da se izmestimo iz svakodnevice ili samo uživamo u stvaranju.

Q

Kako uspevaš da postigneš balans između uspešne karijere i privatnog života?

A

Navela bih izreku: Izaberite posao koji volite i nećete morati da radite nijedan dan do kraja života. Smatram da je ključ upravo ljubav prema onome što radim, strast i želja za uspehom koju svakodnevno osećam. Trudim se da pravim granice, da svoje vreme podelim na svaku ulogu i da uživam u svakom trenutku koji mi je dat.

Q

Kako izgleda biti uspešna poslovna žena i majka istovremeno? Da li te je majčinstvo promenilo i na koji način?

A

Moderna žena pred sobom ima veliki izazov: uskladiti majčinstvo i karijeru. Neću biti prva koja će reći da nije lako sve to uskladiti i da iza toga stoji mnogo obaveza, zadataka i odricanja. Biti mama je najlepši, ali i najteži posao na svetu. Zahteva fleksibilnost, žongliranje sa bezbroj zadataka i uloga, kao i fokus uprkos umoru. Od žene se očekuje da bude dobra domaćica, majka, supruga, ali i sjajan lider koji postiže rezultate. Posebno je zahtevno kada želite da u svim segmentima date svoj maksimum, da budete prisutni i posvećeni. Da bih sve to postigla, maksimalno se trudim da planiram svoje aktivnosti i postavljam prioritete, odnosno – da stvari rasporedim prema tome šta je stvarno bitno i šta treba hitno obaviti, jer ne mora sve odmah i sada. 

Q

Koji je tvoj poslovni moto i da li se u toku godina promenio?

A

Oduvek sam se vodila izrekom: Ne postoje prepreke. To su samo koraci ka putu do uspeha. Prosto, to je moja, ne samo poslovna, nego i životna filozofija. Veoma često probleme i prepreke doživljavam samo kao izazove i nastojim da ih pretočim u šanse. 

Iskoristiću priliku da pomenem i meni važnu knjigu „Umeće ratovanja” (Sun Tzu), koja je unapredila moj način razmišljanja i posmatranja stvari. To je knjiga koja je nastala kao studija o strategijama ratovanja, ali i te kako se može primeniti na poslovanje, kao i na gotovo sve aspekte života. 

Q

Na čemu si trenutno najzahvalnija?

A

Moja ćerka Sara i dobro zdravlje su stvari na kojima sam najzahvalnija. Ujedno sam zahvalna na svakom danu, otkucaju srca i novoj prilici da napravim nešto dobro za sebe i druge. Zahvalna sam i na svim životnim izazovima, koji su mi pomogli da rastem, prihvatim, prevaziđem i danas budem ono što jesam. 

Fotografije: wannabemedia.rs

Jovana Pantić