Kako da pre praznika obezbedite dobar početak nove godine na poslu
Velika završnica je u toku, na poslu ste u žurbi i gužvi kao i obično pred kraj godine, praznici su na pragu, uzbuđeni ste i angažovani na sve strane! Ali pre nego što se posvetite porodičnim obavezama, okupljanjima, druženju sa prijateljima i kvalitetnom vremenu sa bližnjima, osim svih poslovnih zadataka, treba da obavite još neke sitnice kojima ćete staviti tačku na godinu na izmaku, podvući crtu i stvoriti uslove za prijatan poslovni početak nove godine, kad praznici prođu.
Možda jedva čekate da sklopite laptop i u iskušenju ste da ostavite listu obaveza nedovršenom, jer ste preopterećeni i jedva čekate malo da se odmorite, ili da makar promenite vrstu opterećenja (praznici mogu da budu naporni), ali postoji nekoliko jednostavnih stvari koje možete da uradite kako biste zaokružili jednu poslovnu godinu i „pripremili scenu“ za sledeću – bićete zahvalni sebi, kad se vratite na posao.
Nabrojte svoja postignuća i proslavite ih
Možda ćete morati da pripremite završni izveštaj (koji će vam dati dobar uvid u sve što ste uradili tokom godine), ali čak i ako to ne radite, trebalo bi da se setite svojih ovogodišnja dostignuća. Zato što zaslužujete da budete ponosni na svoj rad, svoje odluke i rezultate i zato što lista dostignuća nije za jednokratnu upotrebu – biće vam pri ruci i kada početak nove godine, ili bilo koji period tokom sledeće godine, donese izazove i teške momente. Tada ćete moći da se setite šta ste sve prebrodili tokom prethodne godine i da se osnažite za prevazilaženje teškoća. Takođe, možda ćete sledeće godine tražiti povišicu, odgovorniji položaj, ili novi posao, a lista dostignuća će vas uveriti da ste zaslužili ono što želite, a poslužiće i kao preporuka. Odvojte malo vremena da je sastavite, a zatim nagradite sebe zbog svojih postignuća.
Ažurirajte svoju biografiju čak i ako ne tražite posao
Za početak nove godine na poslu, pozabavite se ažuriranjem svoje radne biografije – prvo, na taj način ćete biti svesniji svojih dostignuća, a drugo, ali ne i manje važno, uštedećete sebi stres oko ažuriranja podataka, ukoliko vam budu bili potrebni. Kad radite to rasterećeni pritiska traženja novog posla, nećete toliko brinuti oko detalja, a nećete ni rizikovati da nešto zaboravite i propustite. Ćak i ako vam nikada ne zatreba, potpuna radna biografija (poput liste postignuća) biće uvek tu da vam osveži svest o sopstvenoj vrednosti i zaslugama.
Pročitajte i ovo: Kako da svoju strast pretvorite u pravi posao
Elektronska priprema za početak nove godine
Obavite svu predviđenu prepisku, a zatim ispraznite sanduče i organizujte prijem, kako biste, kada se vratite na posao imali preglednu i organizovanu poštu. Ako na neke poruke treba da odgovorite po povratku na posao, unesite ih u listu obaveza, ili ih obeležite, rešite se svih suvišnih poruka i spamova, otkažite poruke koje vam više ne koriste. Ako to već niste uradili, razmislite o kreiranju sistema arhiviranja u svojoj aplikaciji za poštu, kako bi početak nove godine doneo osećaj organizovanosti i upravljanja obavezama, umesto haosa i nepreglednosti.
Uspostavite nove kontakte
Poslovni kontakti i uspostavljanje veza u profesionalnom svetu, potencijalno su veoma važni za vašu karijeru – ne znate kada će vam neki kontakt biti od koristi, ali taj trenutak će svakako doći. Napravite lagani uvod u početak nove godine otvarajući put ka interakcijama koje ćete možda želeti da aktivirate – pretražite svoje društvene i poslovne mreže, kontaktirajte osobe koje su vam uzori u oblasti kojom se bavite. Možda vam neće svi zahtevi biti prihvaćeni odmah, ali neki će vas prijatno iznenaditi kad se vratite na posao. Onima koji vam odgovore, poželite sve najbolje u novoj godini i recite im da ste zainteresovani da se sretnete i upoznate posle praznika. Vaš krug poznanstava nikada ne može biti dovoljno širok, jer nikad ne znate ko bi vam mogao pomoći da ostvarite neki projekat ili dosegnete neku poziciju (kada najmanje očekujete).
Pripremite radnu površinu za početak nove godine
Da li je vaša radna površina trenutno puna fascikli, dokumenata, papira sa beleškama, napomenama i brojevima telefona, koje niste stigli da uneset u imenik? Kada ste u gužvi, vaš „organizovan haos“ je sasvim delotvoran – uvek možete da iz gomile izvučete ono što vam je potrebno, bez razmišljanja. Ali ta gomila svačega ima tendenciju da raste, jer ono što vam više nije potrebno prosto ste zaboravili i ostavili tu gde se našlo. Napravite foldere za beleške koje želite da sačuvate i unesite ih. Pregledajte svaki papir, svaki dokument i svaku fasciklu, odvojte ono što je za bacanje, od onog što želite da sačuvate – možda će vam biti potreban ceo sat da razvrstate dokumenta i ostale papire, ali na kraju ćete imati veću gomilu za bacanje, nego za čuvanje, budite sigurni!
Zatim se posvetite temeljnom čišćenju radne površine – ne samo brisanju prašine i sklanjanju nepotrebnih predmeta i papira, već sve očistite detaljno, odgovarajućim sredstvom za čišćenje. Prvog radnog dana na početku nove godine bićete zahvalni sebi što ste se potrudili – dočekaće vas dobra energija i atmosfera. Napravite takođe i virtuelno čišćenje – proverite sve foldere i obrišite fotografije i dokumenta koja vam više nisu potrebna, sklonite sa desktopa sve ono što ste hteli da bude vidljivo čim pogledate u ekran, a što se u međuvremenu pretvorilo u zbrku. Otvorite jedan folder za celu prošlu godinu u kome ćete čuvati ostale foldere i odaberite novu pozadinu.
Svi ovi postupci služe vam da završite poslovnu godinu u velikom stilu, da se rasteretite i za vreme praznika potpuno isključite iz poslovnog života, da biste sebi obezbedili optimalan početak nove godine, na svom radnom mestu.
Pročitajte i ovo: Investirajte – u sebe
Naslovna fotografija: unsplash.com
Brankica Milošević veruje da je dete u nama najvažnija osoba na svetu, koja zaslužuje svu onu ljubav koju rasipamo okolo. Sve je zanima, o svemu ima mišljenje i ne okleva da ga promeni.