Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

Kako da rasterate maglu u glavi?

Da li vam se dešava da ste toliko rasejani da zaboravljate stvari koje jednog momenta sasvim jasno imate na umu, a onda vam nešto skrene pažnju i to što je bilo važno, potpuno ispari iz vaše svesti? Magla u glavi spada u očekivane (pred)klimakterične promene i nije znak da prestajete da vladate sobom i klizite u demenciju, već deo jedne životne faze. Ponekad možete biti zapanjeni kako ste nešto zaboravili (i možda nekoga time povredili, ili doveli u nezgodnu situaciju) i možete pomisliti da više ne možete da se oslonite na svoje pamćenje i prisutnost.

Održavanje fokusa je inače problem u svetu pretrpanom informacijama koje vas bombarduju sa svih strana, i stanje stresa vam je, takoreći, normalno dnevno stanje, i da biste malo raščistili maglu u glavi, porebno je da preduzmete neke strategije.

Postanite selektivni u konzumiranju vesti i informacija

Bez obzira da li pokušavate (i ne uspevate) da napravite održive planove za period duži od nedelju dana u ovim nestabilnim vremenima, slušate najnovije informacije o političkoj napetosti, ili ste zaokupljenji klimatskim promenama i generalno ste zabrinuti zbog stanja sveta u kome vaša deca stasavaju, ne možete izbeći anksioznost i mračna predviđanja za budućnost. Ali vi ne možete uticati na to, jer koliko god se kidali od brige, samo razarate svoj mir i maltretirate svoj mozak. Imajte u vidu da čitava industrija informacija zarađuje privlačenjem vaše pažnje, a najbolje je privlače loše vesti. I odlučite da prestanete da učestvujete u tome.

Ne gledajte vesti, ne čitajte crne hronike, nemojte kliknuti na link koji vas privlači nekim pretećim naslovom. Izlaganje tim informacijama narušava vaše mentalno blagostanje i zato nemojte sarađivati, odbijte da čitate, slušate i delite loše vesti. Ograničite upotrebu društvenih medija, gledajte video klipove sa mačićima, bebama, mladim ženama koje na zabavne i smešne načine saopštavaju svojim muževima da su trudne… To su sadržaji koji vam „ispiraju mozak“ na pozitivan način, jer vam izazivaju osmeh, empatiju, radost (i podstiču lučenje hormona povezanih sa mentalnim i emotivnim blagostanjem). Čim smanjite mentalno i emocionalno opterećenje izazvano lošim vestima, primetićete da se magla u glavi donekle razilazi i da vam je lakše da održite fokus i pribranost.

Kontakt sa prirodom pomaže da se rastera magla u glavi

Kretanje je jedan od najboljih alata za uklanjanje stresa i borbu protiv depresije, ali i za jasnije razmišljanje i mentalnu sabranost. Magla u glavi je direktna posledica hormonskih fluktuacija, a kada vežbate u prirodi, ili samo šetate i povezujete se sa energijom prirode,  stimulišete mozak na pravi način. U režimu opuštenog plutanja misli, dok vam je pažnja na izvođenju nekog pokreta, ili na disanju, ili na upijanju prizora oko vas (drveće, voda, zelenilo, mirisi, ptice, sunce…), vaš mozak aktivira proizvodnju hormona sreće i dobrog raspoloženja.

Takođe, vežbanje podstiče krvotok, a krv hrani mozak kiseonikom, rasterujući maglu u glavi i bistreći nam misli. Čak i umereno i povremeno vežbanje pomaže u kognitivnim procesima i doprinosi boljoj koncentraciji.

Negujte bliske veze

Druženje, razmena energije sa bliskima, osećanje povezanosti i srodnosti, doprinosi vašoj mentalnoj jasnoći i opštem osećanju radosti i opuštenosti. Usamljenost povećava osetljivost na kognitivne padove, naročito sa godinama. Dakle, družite se i negujte bliske odnose.

Pročitajte i ovo: Pronalaženje svrhe u srednjim godinama

Magla u glavi se razilazi kada učite nešto novo

Možda je to poslednje što vam pada na pamet, da nešto učite. Ali, to može biti veoma zabavan izazov za vaš mozak i može pomoći da se magla u glavi raziđe, makar se radilo samo o tome da nalazite nov način da skratite vreme provedeno u kuhinji, ili da nešto „skinete“ sa neta. Možete „izvući iz rukava“ svoje stare i zapostavljene veštine, pa malo vežbati na klaviru i pevati – neke nove pesme, crtati modele, slikati, pisati pesme ili priče, možete objaviti blog i pisati o svom stanju i na taj način se uključiti u demistifikaciju i destigmatizaciju specifičnih promena i problema sa kojima se žene sreću u srednjim godinama.

Upozorite druge da vas magla u glavi ometa

Kada vas neko zamoli za uslugu, ili se dogovorite da nešto uradite, ili prihvatite neki zadatak koji treba da završite u određenom roku, vi ćete to zapisati, u pokušaju da upravljate svojom rasejanošću. Ali, ta strategija se može pokazati nedelotvorno. Sastavićete spisak i poći u prodavnicu, da biste tamo otkrili još jednu podvalu magle u glavi – zaboravili ste spisak kod kuće. Ubeležićete obaveze u rokovnik i zaboravićete da proveravate šta ste zapisali, ili ćete zaboraviti gde ste stavili rokovnik. Ovo će se dešavati uglavnom kada su u pitanju obaveze koje vas dodatno opterećuju, kojima ne želite da se bavite i koje nesvesno uopšte ne smatrate važnima. Zato upozorite svoje bližnje, porodicu, prijatelje, kolege. Objasnite im da prolazite kroz fazu magle u glavi i šta to znači.

Recite im, da ako im je potrebno da nešto uradite za njih i sa njima, moraju da računaju sa tim da ćete vi to zaboraviti i da je potrebno da vas podsećaju, odnono, da preuzmu veći deo odgovornosti i da vas rasterete. Vrlo je verovatno da ćete, posle početnog čuđenja i otpora, naići na razumevanje, kao što je verovatno i da će se oni zapravo naći u situaciji da shvate zašto ste ih upozoravali i tada će početi da vas shvataju ozbiljno.

Budite dobri prema sebi

Nemojte se ljutiti na sebe, ako pokušavate sve što je u vašoj moći, a magla u glavi se ipak ne razilazi, ili se uporno vraća. Imate prava da budete u tom stanju, dozvoljeno vam je da budete rasejani i zbunjeni. Upotrebite malo saosećanja za sebe. Dozvolite sebi da budete rastreseni, zaboravni, nestabilni, dajte sebi (i procesu) prostora i vremena. Možda se vaš um bavi samoodbranom, proizvodeći maglu – pokušava da odbaci sve što nije važno, poručujući vam da je vreme da sami sebi budete najvažniji. Oslušnite sebe – vi niste izgubljeni u toj magli, magla u glavi upravo ima neku svrhu, a na vama je da je istražite, posvećujući se najpre i najviše sebi.

Pročitajte i ovo: Prednosti ljubaznosti (i mane preterane finoće)

Naslovna fotografija: unsplash.com

Brankica Milošević veruje da je dete u nama najvažnija osoba na svetu, koja zaslužuje svu onu ljubav koju rasipamo okolo. Sve je zanima, o svemu ima mišljenje i ne okleva da ga promeni.

Sign Up to Our Newsletter

Be the first to know the latest updates

Whoops, you're not connected to Mailchimp. You need to enter a valid Mailchimp API key.